Thursday, November 28, 2013

CONTOH SURAT PERTUKARAN ALAMAT

Pindah..... sila buat pertukaran alamat surat menyurat.. Ini adalah contoh mudah surat pertukaran alamat



PERTUKARAN ALAMAT SURAT MENYURAT

Perkara diatas adalah dirujuk,

2.    Sukacita dimaklumkan bahawa alamat surat menyurat saya yang terkini dan segala urusan surat menyurat sila gunakan alamat baru sebagaimana berikut:-

NAMA :

ALAMAT BARU


Sekian Terima kasih

Yang Benar

…………………………………………..

tq.. cth shj...

Monday, November 25, 2013

pinjaman pendidikan mara

Syarat Utama Permohonan  :
 Pemohon dan salah seorang ibu atau bapa berketurunan Melayu / Bumiputera Sabah / Sarawak dan warganegara Malaysia.
 Pemohon belum mempunyai kelayakan akademik setaraf dengan pengajian yang dipohon.
 Belum mendapat bantuan kewangan / tajaan dari mana-mana agensi bagi pengajian diperingkat yang sama.
 Ibu/ Bapa / Penjaga pelajar bebas daripada senarai hitam atau tindakan undang-undang MARA.
 Tidak pernah ditamatkan bantuan oleh mana-mana penaja atas sebab tindakan disiplin, menyalahi undang-undang negara serta tidak pernah diberhentikan oleh mana-mana institusi pengajian atas masalah 
akademik / displin bagi pengajian diperingkat yang sama. BACA SINI

KADAR PENGURANGAN BAYARAN BALIK PINJAMAN MARA 
Berikut adalah pointer(diploma/ijazah) bagi pengurangan kadar bayaran balik pinjaman pelajaran MARA. 

KISAH PINJAMAN PENDIDIKAN MARA 1 
"memang dah terbukti bagi saya. hanya perlu bayar sebanyak RM6000 lebih sahaja dari pinjaman sebanyak RM26000 lebih"....... baca sini 

Apakah kelebihan-kelebihan pinjaman MARA?
Di sini saya akan senaraikan beberapa kelebihan pinjaman dari MARA, namun begitu kelebihan-kelebihan ini adalah tertakluk kepada pindaan semasa MARA.. Baca sini

CONTOH EVIDENS B1D1E1 TMK TAHUN 4

CONTOH EVIDENS B1D1E1  TMK TAHUN 4
DOWNLOAD  EVIDENS B1D1E1 

TEKNOLOGI MAKLUMAT DAN KOMUNIKASI TAHUN 4 KSSR
1. EVIDENS B1D1E1
Menyenaraikan 5 jenis komputer di pasaran
a.Apakah Komputer?
…………………………………………………………………………………………
b.Lihat gambar dan nyatakan jenis komputer

Sunday, November 24, 2013

KELEBIHAN STAM

Kelebihan sijil STAM

Apakah sijil STAM
Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) ialah satu peperiksaan yang mula diperkenalkan pada tahun 2000 hasil kerjasama antara Kementerian Pendidikan Malaysia dengan Al-Azhar ......  MORE 

Kelebihan STAM
Masa jimat
Kos jimat
Laluan express ke universiti. Lulusan STAM terus layak mohon ijazah ke Universiti.. 

STAM setaraf dengan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) sebagai sijil agama paling tinggi di peringkat sekolah. sumber 

masa.. kedua duanyaa mengambil masa dalam setahun laa kan.. untuk stam.. kita mula dari awal tahun.. so. akhir tahun dah habis.. baca kisah kelebihan STAM kat sini

patut ke x sy teruskan blaja STAM??tahu x?SIJIL TINGGI AGAMA MALAYSIA.

selalu orang hnya nampak form 6 adlah STPM (Sijil Tnggi Persekolahan Malaysia) tp jika STAM ( Sijil Tinggi Agama Malaysia) mereka kata apa tu ??

Ada yang tanya, susah tak ambil STAM ni? jawapan siti mudah je.

SYARAT PERMOHONAN KE UNIVERSITI AL-AZHAR SESI AKADEMIK 2013/2014 
 1. Pemohon yang ingin mengikuti pengajian di Universiti Al-Azhar peringkat ijazah pertama hendaklah memenuhi syarat kelayakan minimum yang telah ditetapkan oleh Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) Malaysia seperti berikut: 

Memiliki Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) dengan memperoleh sekurang-kurangnya pangkat MAQBUL dengan syarat sijil STAM tidak melebihi 3 tahun. ........ baca kelebihan STAM kat sini

Mempunyai Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) dengan memperoleh sekurang-kurangnya pangkat MAQBUL dengan syarat sijil STAM tidak melebihi 3 tahun.......baca kelebihan STAM kat sini

Lulusan STAM juga layak ke IPTA... 

baca kelebihan STAM kat sini baca kelebihan STAM kat sini baca kelebihan STAM kat sini

Saturday, November 23, 2013

TARIKH GAJI 2014

Kepada kakitangan awam anda boleh baca pekeliling ANM untuk mengetahui tarikh pembayaran gaji kakitangan awam 2014.
Anda boleh baca pekeliling tarikh pembayaran gaji kakitangan awam 2014 kat pautan dibawah
http://portal.anm.gov.my/public_html/pek/spanm42013.pdf 


LEBEL-,TARIKH PEMBAYARAN GAJI 20tarikh gaji 2014,JADUAL BAYARAN GAJI KERAJAAN 2014, TARIKH GAJI ANM 2014, TARIKH GAJI KAKITANGAN AWAM 2014, TARIKH PEMBAYARAN GAJI 2014, tarikh gaji 2014,JADUAL BAYARAN GAJI KERAJAAN 2014, TARIKH GAJI ANM 2014, TARIKH GAJI KAKITANGAN AWAM 2014, TARIKH PEMBAYARAN GAJI 2014, tarikh gaji 2014,JADUAL BAYARAN GAJI KERAJAAN 2014, TARIKH GAJI ANM 2014, TARIKH GAJI KAKITANGAN AWAM 2014, TARIKH PEMBAYARAN GAJI 2014, tarikh gaji 2014,JADUAL BAYARAN GAJI KERAJAAN 2014, TARIKH GAJI ANM 2014, TARIKH GAJI KAKITANGAN AWAM 2014, TARIKH PEMBAYARAN GAJI 2014, tarikh gaji 2014,JADUAL BAYARAN GAJI KERAJAAN 2014, TARIKH GAJI ANM 2014, TARIKH GAJI KAKITANGAN AWAM 2014, TARIKH PEMBAYARAN GAJI 2014, tarikh gaji 2014,JADUAL BAYARAN GAJI KERAJAAN 2014, TARIKH GAJI ANM 2014, TARIKH GAJI KAKITANGAN AWAM 2014, TARIKH PEMBAYARAN GAJI 2014, 14,

Friday, November 22, 2013

cara buat kedai online

Hari ini, saya nak kongsi cara buat kedai online..
Memang mudah..tidak memerlukan kemahiran yang tinggi..
Anda boleh cuba dengan http://www.ecwid.com/.

Caranya mudah.
1.Log in
2.Pergi dashboard
"Copy Ecwid widgets code into your web pages to add e-commerce to your site"
3.Salin code html tersebut dan paste kat blog( new post... mode html)... ala macam pasang widget je..

4.Kedai anda telah tersedia..

5.Kemudia explore kedai anda dan cuba setup tentang jualan, katalog produk dan melihat tempahan pelangan.
Interface dashboard macam kat bawah..
















Sekian .. harap membantu.. tq


Friday, November 15, 2013

Halatuju selepas upsr

Keputusan upsr baru sahaja diumumkan.  Kepada yang cemerlang tahniah diucapkan. kepada yang kurang bernasib baik jangan putus asa. perjalanan pendidikan adik-adik masih jauh..

Terdapat beberapa pilihan sekolah selepas upsr
1.MRSM
2.Sekolah Berasrama Penuh
3.Maktab Tentera
4.SMKA
5.Sekolah Rancangan Khas
6.Sekolah harian biasa..

Ini adalah sekolah yang diketahui umum untuk pelajar menyambung pelajaran.
namun terdapat sekolah lain lagi yang boleh pelajar menyambung pelajaran.
1.SABK- sekolah agama bantuan kerajaan
2.SAR-sekolah agama rakyat
3,SAN-Sekolah agama kerajaan negeri
4.Maahad Tahfiz

Walaupun sekolah agama bukanlah pilihan utama bagi sesetengah orang, namun kita mesti akui bahawa beberapa sekolah agama, terutamanya SAN, mampu melahirkan ramai pelajar yang cemerlang.
Saya tertarik dengan kisah seorang rakan , beliau menghantar semua anaknya ke sekolah agama walaupun keputusan UPSR anaknya 5A. Hasilnya kesemuan anaknya yang tamat sekolah menegah berjaya memasuki universiti.
Saya pernah bertanya kepada beliau kenapa tidak memasukkan anaknya kesekolah yang terpilih.
Jawapanya yang diberitahu mudah sahaja iaitu; pertama tidak mahu berebut dengan orang lain untuk ke tingkatan satu  asrama penuh dan kedua dia masih dan memang berkeyakinan bahawa pendidikan disekolah agama mampu melahirkan anak yang solehah..Dan kalau nak jadi doktor pun lepasan sekolah agama masih berpeluang kerana sekolah agama juga ada aliran sains. Tambahan pula kursus kedoktoran  juga ada ditawarkan di timur tengah.

Jadi banyak pilihan untuk pelajar memilih sekolah mana yang mereka idamkan. Terpulang kepada mereka untuk memilih yang terbaik.

Sesunguhnya pendidikan yang cemerlang itu bukan setakat memiliki banyak A, tetapi pendidikan yang cemerlang adalah berjaya melahirkan anak yang tahu menghormati ibubapa dan penuh dengan nilai keagaman yang sempurna, lebih hebat lagi apabila anak kita mampu untuk membaca doa dan boleh menjadi imam apabila sembahyang bersama...:)

Wednesday, November 13, 2013

PROSEDUR PENGESAHAN MURID

PROSEDUR PENGESAHAN MURID BERKEPERLUAN KHAS

1.0       PENGENALAN

1.1              Pelaksanaan Program Saringan Literasi dan Numerasi (LINUS), NKRA telah dilaksanakan di semua sekolah rendah kerajaan dan bantuan kerajaan mulai bulan Januari tahun 2010 yang melibatkan murid Tahun Satu (kohort 1) 2010.

1.2              Murid yang tidak menguasai konstruk 1 dan 2 dalam saringan 3 disaring sekali lagi menggunakan Instrumen Pengesanan Murid Bermasalah Dalam Pembelajaran (IPMBDM) dan Instrumen Saringan Disleksia (ISD) bagi mendapat pengesahan Pegawai Perubatan dan seterusnyamenempatkan murid berdasarkan keperluan pembelajaran.

2.0              TUJUAN

Panduan ini dihasilkanuntuk membantu Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) dan Guru besar melaksanakan proses pengesahan murid berkeperluan Khas oleh pegawai perubatan.


3.0              PROSEDUR PENGESAHAN MURID BERKEPERLUAN KHAS OLEH PEGAWAI PERUBATAN

3.1              Dalam melaksanakan pengesahan murid berkeperluan khas oleh Pegawai Perubatan dan semua pihak yang terlibat perlu mematuhi prosedur seperti yang digariskan dibawah:
i.                    Ibu bapa/penjaga perlu membawa bersama keputusan  saringan IPMBDM dan ISD semasa temu janji dengan pegawai perubatan.
ii.                  Ibu bapa/penjaga perlu menanda tangani borang BPKh01 dan membawa bersama semasa temu janji dengan pegawai perubatan. (Kes Khas dan Berkelompok)

iii.                Borang BPKh02 hendaklah diisi oleh pihak sekolah dan diserahkan kepada ibu bapa/penjaga untuk dibawa bersama semasa temu janji dengan pegawai perubatan (kes Khas atau Berkelompok)

DOWNLOAD PROSEDUR PENGESAHAN MURID

INSTRUMEN MBK


Tuesday, November 12, 2013

MUAT TURUN CONTOH BORANG PELAPORAN AKTIVITI SARANA IBUBAPA
CONTOH BORANG PELAPORAN AKTIVITI SARANAI BUBAPA,CONTOH BORANG PELAPORAN AKTIVITI SARANAI BUBAPA,CONTOH BORANG PELAPORAN AKTIVITI SARANAI BUBAPA,CONTOH BORANG PELAPORAN AKTIVITI SARANAI BUBAPA,CONTOH BORANG PELAPORAN AKTIVITI SARANAI BUBAPA,CONTOH BORANG PELAPORAN AKTIVITI SARANAI BUBAPA

Saturday, November 9, 2013

CONTOH SURAT PERASMIAN HARI UCAPAN DAN PENYAMPAIAN HADIAH

CONTOH SURAT PERASMIAN HARI UCAPAN DAN PENYAMPAIAN HADIAH







KEPADA

......................................................................


Tuan

PERASMIAN HARI UCAPAN DAN PENYAMPAIAN HADIAH SK..........TAHUN 2013

Dengan segala hormatnya, saya diarah merujuk kepada perkara di atas.

2         Adalah dimaklumkan bahawa pihak sekolah akan mengadakan program tersebut  sebagaimana ketetapan berikut:-

Tarikh :
Hari :
Masa :
Tempat :

3       Sehubungan dengan itu kami dengan berbesar hati ingin mejemput pihak tuan, untuk hadir ke majlis tersebut seterusnya merasmikan majlis tersebut.Atucara majlis sebagaimana lampiran berkembar. Kerjasama dan kesudian pihak tuan amat-amat di hargai.

CONTOH SAHAJA TQ...
Nota sila gunakan gelaran yang sesuai ..... Dato, YB Datuk Yang Hormat dan lain-lain..

SURAT KEBENARAN MINUM SUSU

SURAT KEBENARAN MINUM SUSU

PROGRAM SUSU 1 MALAYSIA (PS1M) 2013


Guru Besar,
...............................................
...............................................

Tuan,

PERSETUJUAN MENERIMA PROGRAM SUSU 1 MALAYSIA (PS1M)

Merujuk kepada perkara di atas saya .......................................................................

............................... No. K/P: ............................... ibubapa/penjaga

kepada .............................................................................. Tahun ..........................


2 Saya dengan ini:-                                                                                                                

(................) bersetuju membenarkan anak/jagaan saya menerima Program Susu 1 Malaysia 2013

(.................) tidak bersetuju anak/jagaan saya menerima Program Susu 1 Malaysia 2013

                    kerana ....................................................................................................


* Sila tandakan / pada kotak yang berkenaan


3 Saya akan mematuhi segala peraturan dan ketetapan yang diberikan oleh  pihak sekolah.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

...........................................

Sunday, November 3, 2013

LOGIN KSSR SPPBS

SPPBS, APLIKASI KSSR ONLINE SPPBS-Sistem Pengurusan Pentaksiran Berasaskan Sekolah (SPPBS) dibangunkan bagi kemasukan prestasi murid berlandaskan pelaksanaan Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR). Sistem ini dibangunkan secara atas talian.

LOG MASUK SPPBS DI PAUTAN  http://sppbs.moe.gov.my/ 

SPLG KPM

SPLG-Aplikasi E-SPLG atau Sistem Pengurusan Latihan Guru, Kementerian Pelajaran Malaysia adalah untuk guru menguruskan latihan sepanjang perkhidmatan. Sistem Pengurusan Latihan Guru atau eSPLG merupakan sistem aplikasi secara atas talian (on-line) untuk mengurus, mentadbir dan merekod semua maklumat/data latihan yang dihadiri oleh para guru..
lebel: e splg, splg online, e operasi, splg, e profile, splg profile, e profile, e operasi splg, splg individu, splg login, esplg ,e operasi, e operasi splg, e profile ,e splg ,esplg ,splg e profile ,splg individu ,splg login ,splg online,splg profile,e splg, splg online, e operasi, splg, e profile, splg profile, e profile, e operasi splg, splg individu, splg login, esplg ,e operasi, e operasi splg, e profile ,e splg ,esplg ,splg e profile ,splg individu ,splg login ,splg online,splg profile,e splg, splg online, e operasi, splg, e profile, splg profile, e profile, e operasi splg, splg individu, splg login, esplg ,e operasi, e operasi splg, e profile ,e splg ,esplg ,splg e profile ,splg individu ,splg login ,splg online,splg profile,e splg, splg online, e operasi, splg, e profile, splg profile, e profile, e operasi splg, splg individu, splg login, esplg ,e operasi, e operasi splg, e profile ,e splg ,esplg ,splg e profile ,splg individu ,splg login ,splg online,splg profile


splg ,esplg ,splg e profile ,splg individu ,splg login ,splg online,splg profile,e splg, splg online, e operasi, splg, e profile, splg profile, e profile, e operasi splg, splg individu, splg login, esplg ,e operasi, e operasi splg, e profile ,e splg ,esplg ,splg e profile ,splg individu ,splg login ,splg online,splg profile,e splg, splg online, e operasi, splg, e profile, splg profile, e profile, e operasi splg, splg individu, splg login, esplg ,e operasi, e operasi splg, e profile ,e splg ,esplg ,splg e profile ,splg individu ,splg login ,splg online,splg profile,e splg, splg online, e operasi, splg, e profile, splg profile, e profile, e operasi splg, splg individu, splg login, esplg ,e operasi, e operasi splg, e profile ,e splg ,esplg ,splg e profile ,splg individu ,splg login ,splg online,splg profile

Friday, November 1, 2013

SURAT MOHON SUMBANGAN BAGI HARI KECEMERLANGAN DAN PENYAMPAIAN HADIAH

Kepada,
Pengurus,
Syarikat SDN. BHD.

Tuan,

MEMOHON SUMBANGAN BAGI PROGRAM HARI KECEMERLANGAN DAN PENYAMPAIAN HADIAH TAHUN 2013


Perkara di atas adalah dengan hormatnya dirujuk.

2.    Sukacita dimaklumkan, pihak sekolah akan mengadakan Hari Kecemerlangan Dan Penyampian Hadiah sebagaimana ketetapan berikut:-

Tarikh :
Hari :
Masa :
Tempat :


3. Sehubungan itu, pihak kami mengalukan  pihak koperat dan swasta dapat memberikan sumbangan  dalam bentuk kewangan bagi menjayakan lagi majlis tersebut. Nama syarikat akan dicatat didalam buku program majlis sebagai penghargaan. Kos program seperti dalam Lampiran A berkembar.

4. Segala jasa baik pihak tuan amatlah kami hargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.


Sekian,terima kasih

... CONTOH SAHAJA.. tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...