Saturday, June 10, 2017

Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018

Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018

Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 boleh dilakukan melalui Sistem Dalam Talian NPQEL MPPS mulai 11 Julai hingga 11 Ogos 2017. Sila layari Sistem NPQEL MPPS .




Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 boleh dilakukan melalui Sistem Dalam Talian NPQEL MPPS mulai 11 Julai hingga 11 Ogos 2017.

https://tls.moe.gov.my/login.php

Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018
Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018

Tuesday, May 30, 2017

STANDARD KUALITI PENDIDIKAN MALAYSIA GELOMBANG 2 (SKPMg2)

STANDARD KUALITI PENDIDIKAN MALAYSIA GELOMBANG 2 (SKPMg2) 

Mewujudkan Fail SKPMg2
Fail induk
Fail Pengurusan Kurikulum/ panitia
Fail Hem
Fail Kokurikulum
Fail Pencerapam PdPc

Monday, May 8, 2017

surat makluma gotong royong sekolah

Ibu Bapa / Penjaga
Murid Tahun 4, 5 DAN 6
SK ..................................................................


Tuan,


MAKLUMAN PROGRAM GOTONG ROYONG SEKOLAH BAGI MURID TAHUNJ 4, 5 DAN 6


Dengan hormatnya, perkara di atas adalah dirujuk.

2. Sukacita dimaklumkan, pihak sekolah akan mengadakan program gotong royong sebagaimana ketetapan berikut:-
Tarikh 3 Mei 2017 ( Sabtu)
Masa : 8.30 pagi -10.30 pagi
Tempat : SK
Pakaian : Pakaian sukan sekolah


3. Kerjasama dan perhatian daripada pihak tuan, amat kami hargai dan didahului dengan ribuan terima kasih.



Sekian, terima kasih.

standard kompetensi digital

Pelaksanaan standard kompetensi digital...sekolah yang termasuk dalam senarai yang perlu melengkapkan ujian di link http://best.moe.edu.my

Tuesday, May 2, 2017

ETUKAR BUKAN GURU




TUKAR BUKAN GURU ETUKAR BUKAN GURU ETUKAR BUKAN GURU ETUKAR BUKAN GURU ETUKAR BUKAN GURU ETUKAR BUKAN GURU ETUKAR BUKAN GURU ETUKAR BUKAN GURU ETUKAR BUKAN GURU ETUKAR BUKAN GURU ETUKAR BUKAN GURU ETUKAR BUKAN GURU ETUKAR BUKAN GURU 

Permohonan etukar bukan guru, unutk kakitangan AKS yang bertugas dikemenerian pendidikan.

Permohonan etukar bukan guru dibuka untuk permohonan.

klik sinihttp://etukar.moe.gov.my/

Sunday, April 30, 2017

Soalan pendidikan kesihatan tahun 4

Soalan pendidikan kesihatan tahun 4

Pendidikan kesihatan Tahun 4 PKSR 1
Soalan 1 hingga 5..

Isi tempat kosong

Akil baligh adalah satu ……………………………….dalam hidup anda di mana tubuh badan anda 

berubah  dari seorang ……………………………….ke seorang dewasa. Perubahan-perubahan ini 

termasuklah perubahan………………………………..  angota tubuh badan.  Ia disebabkan bahan kimia  di dalam badan yang dipanggil…………………………….. erkembangan………………………… berlaku sebelum umur 8 tahun bagi kanak-kanak perempuan dan 9 tahun bagi kanak-kanak lelaki

 Soalan pendidikan kesihatan tahun 4 Soalan pendidikan kesihatan tahun 4 Soalan pendidikan kesihatan tahun 4 Soalan pendidikan kesihatan tahun 4 Soalan pendidikan kesihatan tahun 4
Soalan pendidikan kesihatan tahun 4



Saturday, April 29, 2017

Soalan pendidkan jasmani tahun 4 pksr 1---2017

Soalan pendidkan jasmani tahun 4 pksr 1---2017
Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 





Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4
MODUL PENGAJARAN PENDIDIKAN JASMANI TAHUN 4

Friday, April 21, 2017

Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan

Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan terbahagi kepada dua;

i) Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan- FaktorDalaman
Jalinan permuafakatan di antara Pengetua, Pengurusansekolah, Ketua Bidang atau Guru Kananatau Panitia Mata Pelajaran, Guru Penyelaras, Peranan semua guru Pengawas Sekolah, Murid, Peranan Koperasi Sekolahdan lain-lain



ii) Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan- FaktorLuaran
Peranan PPD, JabatanNegeridanKementerianPelajaran Malaysia
Jabatan-jabatanKerajaan
WargaKorporatdan Syarikat Swasta
PIBG

Epstein Model
 Parenting – parents provide for basic needs: food, shelter, emotional support
 Communicating – methods that help parents and schools stay in contact
 Learning at Home - home practices in which parents interact, monitor, or assist children in educationally related activities
 Volunteering and/or Attending - parents coming into the school setting to either help or support
 Decision Making - parents participating in parent-teacher organizations and school advisory or governance
 Community Connections - parents collaborating with community and other agencies to facilitate students’ education

Tuesday, April 18, 2017

Teknik 5 Why Penyelesaian masalah

5 Why -Hubungan sekolah dengan PIBG
Teknik/ Alat menyelesaikan masalah

Why :hubungan sekolah dan PIBG rengang.
Why: tiada kerjasama
Why: sekolah tidak dapat menenuhi kehendak PIBG
Why: mempunyai pendapat yang berbeza
Why: kurang aktiviti bersama
Why: ????

..Tak buat aktiviti


Jadi: kena buat aktiviti bersama

Saturday, April 1, 2017

Permohonan kolej komuniti

1.Permohonan kolej komuniti kursus sepenuh masa kolej komuniti
http://www.jpkk.edu.my/v2/program/permohonan-sepenuh-masa.html  



2.Permohonan kolek komuniti--kursus pendek kolej komuniti
http://www.jpkk.edu.my/v2/program/jadual-kursus-pendek.html

SEMAK PERJALANAN KELUAR NEGARA

Warganegara Malaysia yang ingin menyemak status untuk mendapatkan kemudahan Imigresen bagi permohonan dokumen perjalanan dan perjalanan ke luar negara.

SEMAK KAT DI PAUTAN INI
http://sspi2.imi.gov.my/

Wednesday, March 29, 2017

SEMAK EJAAN ANDA

Cara mudah menyemak ejaan..
sangat mudah anda hanya pertu taip di kotak carian goole.
Ia akan menampakan cadangan hasila ejaan yang tepat.. rujuk gambar dibawah

contoh semak ejaan "penambah baikkan"




atau boleh  semak ejaan, boleh link


LOGIN EMEL 1GOVUC

LOGIN EMEL 1GOVUC KAT SINI 

 EMEL 1GOVUC   EMEL 1GOVUC   EMEL 1GOVUC 
 EMEL 1GOVUC   EMEL 1GOVUC   EMEL 1GOVUC  EMEL 1GOVUC   EMEL 1GOVUC   EMEL 1GOVUC  EMEL 1GOVUC   EMEL 1GOVUC   EMEL 1GOVUC  EMEL 1GOVUC   EMEL 1GOVUC   EMEL 1GOVUC  EMEL 1GOVUC   EMEL 1GOVUC   EMEL 1GOVUC 

Sunday, March 26, 2017

SKPMG2 ONLINE

SKPMG2 ONLINE

https://nkra.moe.gov.my/

PORTAL SKPMG2, SKPMG2, PORTAL NKRA PORTAL SKPMG2, SKPMG2, PORTAL NKRA
SKPMG2 ONLINE, SKPMG2 ONLINE, SKPMG2 ONLINE,SKPMG2 ONLINE, SKPMG2 ONLINE, SKPMG2 ONLINE,SKPMG2 ONLINE

Thursday, March 23, 2017

Isu Pengajaran dan Pembelajaran

 Isu Pengajaran dan Pembelajaran


1.             Pengajaran berpusatkan guru bukan murid;

2.             Guru banyak bersyarah/berleter(?);

3.             ABM kurang digunakan, ada yang tidak sesuai;

4.             Pendekatan tidak pelbagai-banyak chalk&talk;

5.             Banyak memberi pengetahuan kurang pemudahcara

6.             Menggunakan kaedah kelas;

7.             Tidak mengambil kira kepelbagaian potensi murid;

8.             Pemulihan & pengayaan kurang dijalankan;

9.             stimulus-response-conditioning, prinsip-prinsip utama P&P jarang digunakan

10.          Penilaian impak tidak tepat/tiada pemulihan

11.          Soalan-soalan menguji dayaingatan sahaja;

12.          Murid kurang peluang mengeluarkan pendapat & bersoaljawab;

13.          Aktiviti P&P lebih berfokus kepada mengingat pengetahuan tambahan;


14.          Tidak banyak berfikir tentang sesuatu perkara;

Perkara-perkara yang yang perlu direnungkan oleh seseorang guru dan juga diambil perhatian oleh seorang penyelia:


1.Adakah program pencerapan mengembangkan pengajaran dan pembelajaran anda?

2.Apakah pencerapan boleh meningkatkan kesedaran anda tentang kelebihan dan kelemahan pengajran dan pembelajaran anda?

3.Adakah ianya meningkatkan kesedaran tentang penelitian anda dalam proses P&P?

4.Apakah pencerapan telah menyebabkan anda mencuba satu atau lebih teknik mengajar yang baru?

5.Apakah ianya meningkatkan gaya pengajaran dan masalah setiap pelajar?

6.Apakah pencerapan mendorong anda untuk melakukan perubahan gaya pengajaran anda?

7.Apakah sesi pencerapan dan perbincangan dengan penyelia membei manfaat kepada anda?

8.Apakah komen dan idea yang telah diberikan oleh penyelia?

9.Menurut pendapat anda, adakah program pencerapan di sekolah anda efektif?



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...