PEKELILING PERKHIDMATAN BILANGAN 1 TAHUN 2016
RASIONALISASI SKIM PERKHIDMATAN BAGI PERKHIDMATAN AWAM PERSEKUTUAN DI BAWAH SISTEM SARAAN MALAYSIA
BACA KAT SINI
Thursday, April 14, 2016
Wednesday, March 9, 2016
COTOH BORANG TUNTUT KOKO
CONTOH BORANG TUNTUT PERJANAN BAWA MURID AKTIVITI KOKURIKULUM
BORANG TUNTUT KOKO
BORANG TUNTUT KOKO
Thursday, March 3, 2016
Permohonan pelajar ke Timur Tengah 2016
Permohonan pelajar ke Timur Tengah 2016/ 2017 secara atas talian akan dibuka mulai
4 Mac 2016 - Jumaat (jam 12.00 tengah hari) dan akan ditutup pada 18 Mac 2016 - Jumaat (jam 12.00 tengah hari)
Permohonan dalam talian bagi melanjutkan pengajian di Timur Tengah iaitu Mesir, Jordan dan Morocco bagi sesi kemasukan 2016/2017
Permohonan bagi melanjutkan pengajian ke Mesir, Jordan dan Morocco dalam bidang Pengajian Islam, Perubatan, Pergigian dan Farmasi
4 Mac 2016 - Jumaat (jam 12.00 tengah hari) dan akan ditutup pada 18 Mac 2016 - Jumaat (jam 12.00 tengah hari)
Permohonan dalam talian bagi melanjutkan pengajian di Timur Tengah iaitu Mesir, Jordan dan Morocco bagi sesi kemasukan 2016/2017
Permohonan bagi melanjutkan pengajian ke Mesir, Jordan dan Morocco dalam bidang Pengajian Islam, Perubatan, Pergigian dan Farmasi
Wednesday, March 2, 2016
PEKELILING KOKURIKULUM
PEKELILING KOKURIKULUM
12 SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL.18/2000 PENGGALAKAN AKTIVITI FOTOGRAFI DI KALANGAN MURID SEKOLAH
13 SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL.20/2000 PANDUAN PENUBUHAN PERSATUAN AGAMA BUKAN ISLAM DI SEKOLAH-SEKOLAH
14 spi bil 5/2002 lawatan
15.SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL.9/2004 PANDUAN PENGLIBATAN MURID-MURID SEKOLAH DALAM PROGRAM ATAU AKTIVITI ANJURAN AGENSI-AGENSI SELAIN DARIPADA AGENSI DI BAWAH KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA
16
12 SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL.18/2000 PENGGALAKAN AKTIVITI FOTOGRAFI DI KALANGAN MURID SEKOLAH
13 SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL.20/2000 PANDUAN PENUBUHAN PERSATUAN AGAMA BUKAN ISLAM DI SEKOLAH-SEKOLAH
14 spi bil 5/2002 lawatan
15.SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL.9/2004 PANDUAN PENGLIBATAN MURID-MURID SEKOLAH DALAM PROGRAM ATAU AKTIVITI ANJURAN AGENSI-AGENSI SELAIN DARIPADA AGENSI DI BAWAH KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA
16
Tuesday, March 1, 2016
senarai pekeliling kokurikulum
1. AKTA PENDIDIKAN 1996
2.SPI BIL 4/1985
3.SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL.2/1986 REKOD KEDATANGAN DAN LAPORAN GERAK KERJA KO-KURIKULUM PELAJAR
4. SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL.2/1986 REKOD KEDATANGAN DAN LAPORAN GERAK KERJA KO-KURIKULUM PELAJAR
5 Spi bil 6/1988 Download
6.SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 4/1995 PELAKSANAAN KADET REMAJA SEKOLAH (KRS)
7.Surat Pekeliling Ikhtisas Bil. 2/1997 Pengiktirafan Persatuan1
8.Surat Pekeliling Ikhtisas Bil. 5/1998 Akta Pendidikan 1996 ...
9.Surat Pekeliling Ikhtisas Bil. 24/1998 Penglibatan Guru
10 Surat Pekeliling Ikhtisas Bil.9/2000 Panduan Keselamatan
11.Surat Pekeliling Ikhtisas Bil.17/2000
LAGI
2.SPI BIL 4/1985
3.SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL.2/1986 REKOD KEDATANGAN DAN LAPORAN GERAK KERJA KO-KURIKULUM PELAJAR
5 Spi bil 6/1988 Download
6.SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 4/1995 PELAKSANAAN KADET REMAJA SEKOLAH (KRS)
7.Surat Pekeliling Ikhtisas Bil. 2/1997 Pengiktirafan Persatuan1
8.Surat Pekeliling Ikhtisas Bil. 5/1998 Akta Pendidikan 1996 ...
9.Surat Pekeliling Ikhtisas Bil. 24/1998 Penglibatan Guru
10 Surat Pekeliling Ikhtisas Bil.9/2000 Panduan Keselamatan
11.Surat Pekeliling Ikhtisas Bil.17/2000
LAGI
Search ResultsSurat Pekeliling Ikhtisas Bil.9/2000 Panduan Keselamatan
Monday, February 29, 2016
Sunday, February 21, 2016
Borang Pertukaran GPK
Borang Pertukaran GPK
Borang Pertukaran Guru Penolong Kanan
link
http://unitrendahspsjpnt.blogspot.my/2012/11/prosidur-pertukaran-guru-besar.html
Tuesday, January 26, 2016
LADAP Pengurusan Fail
Definisi
Fail Rasmi -
Dokumen rasmi kerajaan yang dikandung, disusun dengan teratur dan didaftarkan. Fail ini diberi tajuk spesifik sepertimana yang telah ditetapkan dalam Klasifikasi Fail.
Kertas Minit – Kertas atau format yang dilampirkan di sebelah kiri fail yang mencatatkan butiran dan maklumat lampiran. Ia boleh digunakan sebagai indeks kepada lampiran yang terkandung di dalam fail. Kertas minit juga digunakan untuk memberi arahan atau maklumbalas ringkas ke atas lampiran yang berkenaan.
Sampul Kecil - Kulit fail yang menepati format Am 435A – Pin. 1/82. Kulit fail yang digunakan sebagai fail sementara apabila fail asal tidak dapat dikesan atau apabila lebih daripada seorang pegawai perlu mengambil tindakan segera ke atas fail yang sama.
PEMBUKAAN DAN PENUTUPAN FAIL
Pembukaan fail meliputi aktiviti pembukaan fail baru, fail sementara, memasukkan kandungan, mencatatkan butiran di kertas minit, dan mengawal pergerakan fail. Manakala penutupan fail pula meliputi aktiviti mengenalpasti fail-fail yang boleh ditutup, penutupan dan pengasingan fail bagi tujuan pelupusan.
Fail dibuka apabila:
i. Fail yang diperlukan belum ada;
ii. Fail asal ditutup dan bersambung pada kulit fail jilid baharu;
iii. Fail asal tidak dapat dikesan;
iv. Fail asal didapati rosak dan perlu digantikan dengan kulit baharu;
v. Perubahan pentadbiran sesuatu pejabat awam; dan
vi. Skima klasifikasi fail dirombak atau bertukar kepada sistem klasifikasi yang baharu.
Jenis Kulit Fail
Terdapat lima (5) jenis kulit fail yang digunakan oleh pejabat
awam. Jenis kulit fail tersebut adalah seperti berikut:
(i) a. TERBUKA :
Kulit fail berwarna putih (Am 435 - Pin. 1/80) gambar1;
b. SAMPUL KECIL :
Kulit fail berwarna kuning (Am 435A – Pin. 1/82)
gambar 2;
(ii) TERHAD :
Kulit fail berwarna putih (Am 435 – Pin. 1/80) dengan
cop TERHAD gambar 3;
(iii) SULIT:
Kulit fail berwarna hijau (Am 436) gambar 4;
(iv) RAHSIA :
Kulit fail berwarna merah jambu berpalang merah
(Am 437) gambar 5, dan
(v) RAHSIA BESAR :
Kulit fail berwarna kuning muda, berpalang merah
(Am 438) gambar 6.
rujuk sumber MS10
Pembukaan Fail Baharu
Semakan teliti perlu dibuat sebelum sesebuah fail baharu dibuka bagi mengelakkan berlakunya perkara-perkara berikut;
(i) Pewujudan dua fail dengan tajuk dan nombor rujukan fail yang sama;
(ii) Pewujudan dua fail dengan tajuk yang sama tetapi nombor rujukan fail yang berlainan; dan
(iii) Pewujudan dua fail dengan tajuk berlainan tetapi nombor rujukan fail yang sama.
(Bengkel 3.....)
KAEDAH PENUTUPAN FAIL:
Fail ditutup apabila :
3.1 Mencapai ketebalan 4sm ; atau
3.2 Kandungannya sudah mencapai 100 lampiran;
3.3 Fail yang tidak dirujuk dalam masa 5 tahun dan tidak lagi dikehendaki untuk pentadbiran harian; 3.4 Fail telah tamat tindakan dan tiada tindakan lanjut yang perlu diambil ke atas fail tersebut;
3.5 Perubahan pentadbiran sesuatu pejabat awam;
3.6 Skima klasifikasi fail dirombak semula dan bertukar kepada sistem baharu; dan
3.7 Sesuatu pejabat awam ditamatkan fungsi dan tidak lagi beroperasi;
sumber
Fail Rasmi -
Dokumen rasmi kerajaan yang dikandung, disusun dengan teratur dan didaftarkan. Fail ini diberi tajuk spesifik sepertimana yang telah ditetapkan dalam Klasifikasi Fail.
Kertas Minit – Kertas atau format yang dilampirkan di sebelah kiri fail yang mencatatkan butiran dan maklumat lampiran. Ia boleh digunakan sebagai indeks kepada lampiran yang terkandung di dalam fail. Kertas minit juga digunakan untuk memberi arahan atau maklumbalas ringkas ke atas lampiran yang berkenaan.
Sampul Kecil - Kulit fail yang menepati format Am 435A – Pin. 1/82. Kulit fail yang digunakan sebagai fail sementara apabila fail asal tidak dapat dikesan atau apabila lebih daripada seorang pegawai perlu mengambil tindakan segera ke atas fail yang sama.
PEMBUKAAN DAN PENUTUPAN FAIL
Pembukaan fail meliputi aktiviti pembukaan fail baru, fail sementara, memasukkan kandungan, mencatatkan butiran di kertas minit, dan mengawal pergerakan fail. Manakala penutupan fail pula meliputi aktiviti mengenalpasti fail-fail yang boleh ditutup, penutupan dan pengasingan fail bagi tujuan pelupusan.
Fail dibuka apabila:
i. Fail yang diperlukan belum ada;
ii. Fail asal ditutup dan bersambung pada kulit fail jilid baharu;
iii. Fail asal tidak dapat dikesan;
iv. Fail asal didapati rosak dan perlu digantikan dengan kulit baharu;
v. Perubahan pentadbiran sesuatu pejabat awam; dan
vi. Skima klasifikasi fail dirombak atau bertukar kepada sistem klasifikasi yang baharu.
Jenis Kulit Fail
Terdapat lima (5) jenis kulit fail yang digunakan oleh pejabat
awam. Jenis kulit fail tersebut adalah seperti berikut:
(i) a. TERBUKA :
Kulit fail berwarna putih (Am 435 - Pin. 1/80) gambar1;
b. SAMPUL KECIL :
Kulit fail berwarna kuning (Am 435A – Pin. 1/82)
gambar 2;
(ii) TERHAD :
Kulit fail berwarna putih (Am 435 – Pin. 1/80) dengan
cop TERHAD gambar 3;
(iii) SULIT:
Kulit fail berwarna hijau (Am 436) gambar 4;
(iv) RAHSIA :
Kulit fail berwarna merah jambu berpalang merah
(Am 437) gambar 5, dan
(v) RAHSIA BESAR :
Kulit fail berwarna kuning muda, berpalang merah
(Am 438) gambar 6.
rujuk sumber MS10
Pembukaan Fail Baharu
Semakan teliti perlu dibuat sebelum sesebuah fail baharu dibuka bagi mengelakkan berlakunya perkara-perkara berikut;
(i) Pewujudan dua fail dengan tajuk dan nombor rujukan fail yang sama;
(ii) Pewujudan dua fail dengan tajuk yang sama tetapi nombor rujukan fail yang berlainan; dan
(iii) Pewujudan dua fail dengan tajuk berlainan tetapi nombor rujukan fail yang sama.
Tebuk lubang di sudut atas sebelah kiri kulit fail 2.5
sm dari penjuru kiri dan atas.
Masukkan tali hijau dan kertas minit.
Daftarkan fail baharu dibuka ke dalam Daftar Fail.
(Bengkel 1.....)
MENCATATKAN BUTIRAN PADA KULIT FAIL
Tajuk fail dan Nombor Rujukan Fail hendaklah dicatatkan pada kulit fail dengan jelas menggunakan dakwat kekal warna hitam atau biru seperti gambarajah di bawah.
MEMFAIL ATAU MENDAFTARKAN DOKUMEN KE DALAM FAIL:
Dokumen yang hendak difailkan perlu :
i. Cap tarikh terima surat/dokumen di ruang yang kosong;
ii. Daftar surat dalam buku daftar penerimaan surat;
iii. Ditebuk di penjuru atas sebelah kiri (sila rujuk contoh di bawah);
iv. Kandungkan dokumen di sebelah kanan fail menggunakan tali Hijau (green tag); dan
v. Catatkan nombor kandungan di penjuru atas sebelah kanan sebagai nombor kandungan fail.
Dokumen terawal diberi nombor kandungan. Dokumen-dokumen berikutnya akan diberi nombor kandungan seturut dan dibulatkan.
• Nombor lampiran bagi surat masuk hendaklah ditulis dengan pen berdakwat merah, manakala
• Nombor lampiran bagi surat keluar ditulis dengan pen berdakwat biru atau hitam.
(Bengkel 2.....)
PENYEDIAAN KERTAS MINIT:
Masukkan tali hijau dan kertas minit.
Daftarkan fail baharu dibuka ke dalam Daftar Fail.
(Bengkel 1.....)
MENCATATKAN BUTIRAN PADA KULIT FAIL
Tajuk fail dan Nombor Rujukan Fail hendaklah dicatatkan pada kulit fail dengan jelas menggunakan dakwat kekal warna hitam atau biru seperti gambarajah di bawah.
MEMFAIL ATAU MENDAFTARKAN DOKUMEN KE DALAM FAIL:
Dokumen yang hendak difailkan perlu :
i. Cap tarikh terima surat/dokumen di ruang yang kosong;
ii. Daftar surat dalam buku daftar penerimaan surat;
iii. Ditebuk di penjuru atas sebelah kiri (sila rujuk contoh di bawah);
iv. Kandungkan dokumen di sebelah kanan fail menggunakan tali Hijau (green tag); dan
v. Catatkan nombor kandungan di penjuru atas sebelah kanan sebagai nombor kandungan fail.
Dokumen terawal diberi nombor kandungan. Dokumen-dokumen berikutnya akan diberi nombor kandungan seturut dan dibulatkan.
• Nombor lampiran bagi surat masuk hendaklah ditulis dengan pen berdakwat merah, manakala
• Nombor lampiran bagi surat keluar ditulis dengan pen berdakwat biru atau hitam.
(Bengkel 2.....)
PENYEDIAAN KERTAS MINIT:
(Bengkel 3.....)
KAEDAH PENUTUPAN FAIL:
Fail ditutup apabila :
3.1 Mencapai ketebalan 4sm ; atau
3.2 Kandungannya sudah mencapai 100 lampiran;
3.3 Fail yang tidak dirujuk dalam masa 5 tahun dan tidak lagi dikehendaki untuk pentadbiran harian; 3.4 Fail telah tamat tindakan dan tiada tindakan lanjut yang perlu diambil ke atas fail tersebut;
3.5 Perubahan pentadbiran sesuatu pejabat awam;
3.6 Skima klasifikasi fail dirombak semula dan bertukar kepada sistem baharu; dan
3.7 Sesuatu pejabat awam ditamatkan fungsi dan tidak lagi beroperasi;
sumber
Thursday, January 21, 2016
KERTAS KERJA PERTANDINGAN BERCERITA ( BAHASA MELAYU) PERINGKAT SEKOLAH
PengenalanAcara ini ialah satu acara tetap yang berlangsung setiap tahun bagi
memilih wakil yang akan mewakili Sekolah ke Kejohanan Daerah.
ObjektifMenambah ilmu dan kemahiran murid-murid.Memberi pendedahan kepada murid-murid tentang situasi pertandingan .Memupuk dan menanam semangat jati diri dalam diri murid
Meningkatkan tahap kebijaksanaan murid dalam berfikir
Memupuk sikap berdikari dan mewujudkan semangat bekerjasama,
toleransi dan kepemimpinan
PeganjurPanitia Bahasa Melayu
Pusat Sumber
Persatuan Bahsa Melayu
Prasekolah
Pelaksanaan
Tarikh :
Hari :
Tempat :
Kumpulan Sasar
Semua Murid SK....
Anggaran Kos PerbelanjaanHadiah Tahap 1 Dan 2Tempat Pertama RM6X 2=RM12Tempat Kedua RM6 X 2=RM12Tempat Ke Tiga RM6X 2=RM12SaguhatiRM6X 6=36Pendidikan Khas-- bajet ikut peruntukan Pen KhasPra Sekolah—bajet ikut peruntukan Pra sekolahLain-lain =RM 50JUMLAH BESAR :RM
Sumber Kewangan
Peruntukan Sekolah
Sumbangan PIBG
* Pohon sediakan.latih 2 peserta bagi setiap kelasKategoriLelaki Tahap 1Perempuan Tahap 1Lelaki Tahap 2Perempuan Tahap 2
Sumber Tenaga
Semua guru dan kakitangan sekolahAhli Jawatankuasa Pengelola
Penasihat : (Guru Besar)
Pengerusi : (PK KOKURIKULUM)
Setiausaha : (SU KOKURIKULUM)
AJK : (PK HEM)
(PK PENTADBIRAN)JurulatihPra sekolahPendidikan KhasTahun 1Tahun 2Tahun 3Tahun 4Tahun 5Tahun 6
Hakim :1.2.3.*pohon sedikan borang pertandingan
Keselamatan :Persiapan Tempat:
Hadiah :Juru Acara
Fotografi dan Dokumentasi:
Jadual Aktiviti / Aturcara Program07:30 pagi : Pendaftaran08:00 pagi : Pertandingan dimulakan10:00 pagi : Rehat10:30 pagi : Pertandingan Bersambung12:00 tgh : Penyampaian Hadiah01:00 tgh : Bersurai
Penilaian ProgramSepanjang program/aktiviti dijalankan
Melalui maklum balas yang diperolehi selepas program/aktiviti dijalankan
PenutupAdalah diharapkan program yang rancang dapat mencapai matlamat dan
mendapat kerjasam dari semua pihak.
Sunday, January 17, 2016
Wednesday, January 6, 2016
Agenda mesyuarat kokurikulum
Agenda
1.ucapan
Pengerusi
2.Pengesahan
Minit
3.Perkara
berbangkit
4.Pelantikan
AJK 2016
5.Takwim 2016
6.Pengurusan
Fail 2016
7.Buku
Laporan aktiviti Kokurikulum
9.Hal-hal
lain
Tuesday, December 22, 2015
PERMOHONAN KEMASUKAN KE TINGKATAN EMPAT PROGRAM ASRAMA 1MALAYSIA (A1M) KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA 2016
PERMOHONAN KEMASUKAN KE TINGKATAN EMPAT PROGRAM ASRAMA 1MALAYSIA (A1M) KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA 2016
Syarat-syarat permohonan memasuki A1M adalah seperti di dalam Borang Permohonan.
maklumat lanjut baca di
Thursday, December 17, 2015
SEMAKAN TAWARAN DAN E-RAYUAN KEMASUKAN MURID TINGKATAN 1 SEKOLAH BERASRAMA PENUH TAHUN 2016
SEMAKAN TAWARAN DAN E-RAYUAN KEMASUKAN MURID TINGKATAN 1 SEKOLAH BERASRAMA PENUH TAHUN 2016
Sila Masukkan Angka Giliran UPSR 2015 dan Klik Butang Semakan
Pastikan maklumat ANGKA GILIRAN calon sama seperti yang tercatat dalam slip pendaftaran UPSR calon
Sila Masukkan Angka Giliran UPSR 2015 dan Klik Butang Semakan
Pastikan maklumat ANGKA GILIRAN calon sama seperti yang tercatat dalam slip pendaftaran UPSR calon
MAKLUMAT LANJUT
SEMAKAN TAWARAN DAN E-RAYUAN KEMASUKAN MURID TINGKATAN 1 SEKOLAH BERASRAMA PENUH TAHUN 2016 ... KLIK PAUTAN DIBAWAH
SEMAKAN TAWARAN DAN E-RAYUAN KEMASUKAN MURID TINGKATAN 1 SEKOLAH BERASRAMA PENUH TAHUN 2016 ... KLIK PAUTAN DIBAWAH
Sunday, December 13, 2015
semakan status pemohonan br1m 2016
anda boleh membuat semakan status pemohonan br1m 2016 di pautan dibawah.
https://ebr1m.hasil.gov.my/DefaultSemakanKeluar.aspx?m=k
https://ebr1m.hasil.gov.my/DefaultSemakanKeluar.aspx?m=k
semakan keputusan kemasukan tingkatan empat SBP 2016
Semakan keputusan kemasukan tingkatan empat SBP 2016 boleh dibuat dipautan
https://sst4.moe.gov.my/semak.cfm .
Tahniah diucapkan kepada yang berjaya.
https://sst4.moe.gov.my/semak.cfm .
Tahniah diucapkan kepada yang berjaya.
Permohonan SBP 2016 UNTUK LEPASAN PT3
Permohonan SBP 2016 UNTUK LEPASAN PT3, 2016.(Permohonan Tingkatan 4 SBP 2016)
Tahniah kepada anda yng mendapat keputusan cemerlang didalam peperiksaan PT3, 2016.
Anda boleh membuat Permohonan SBP 2016 untuk lepasan PT3 di pautan dibawah
https://sst4.moe.gov.my/
Maklumat lanjut berkenaan Permohonan SBP 2016 UNTUK LEPASAN PT3, 2016.(Permohonan Tingkatan 4 SBP 2016) boleh didapat di pautan
https://sst4.moe.gov.my/
Tahniah kepada anda yng mendapat keputusan cemerlang didalam peperiksaan PT3, 2016.
Anda boleh membuat Permohonan SBP 2016 untuk lepasan PT3 di pautan dibawah
https://sst4.moe.gov.my/
Maklumat lanjut berkenaan Permohonan SBP 2016 UNTUK LEPASAN PT3, 2016.(Permohonan Tingkatan 4 SBP 2016) boleh didapat di pautan
https://sst4.moe.gov.my/
permohonan sekolah menengah teknik dan sekolah vokasional 2016
Permohonan sekolah menengah teknik dan sekolah vokasional 2016 utuk lepasan PT3.
Anda boleh membuat permohonan sekolah menengah teknik dan sekolah vokasional 2016 di pautan
https://sptv.moe.gov.my/ .
Anda boleh membuat permohonan sekolah menengah teknik dan sekolah vokasional 2016 di pautan
https://sptv.moe.gov.my/ .
Syarat Umum.
i. Warganegara
ii. Tingkatan Tiga Tahun 2015
iii. Sihat dan Sesuai Fizikal
iv. Bebas daripada Penyakit Kronik
ii. Tingkatan Tiga Tahun 2015
iii. Sihat dan Sesuai Fizikal
iv. Bebas daripada Penyakit Kronik
maklumat lanjut untuk permohonan sekolah menengah teknik dan sekolah vokasional 2016
bagi lepasan PT sila rujuk laman web rasmi di https://sptv.moe.gov.my/ .
Thursday, October 22, 2015
muatturun ikeps 2015
ikeps 2015
i-KePS bermaksud Instrumen Bancian Kemudahan Prasarana dan Program Sukan Sekolah. i-KePS merupakan satu sistem aplikasi pangkalan data yang telah digubal oleh Ahli Panel Khas yang terdiri daripada pegawai-pegawai Bahagian Sukan, Kementerian Pendidikan Malaysia, Unit Sukan, Jabatan Pendidikan Negeri dan guru sukan sekolah.
Muatturun ikeps 2015 kat sini pautan
http://www.moe.gov.my/my/ikeps
makluamt ikeps 2015
i-KePS bermaksud Instrumen Bancian Kemudahan Prasarana dan Program Sukan Sekolah. i-KePS merupakan satu sistem aplikasi pangkalan data yang telah digubal oleh Ahli Panel Khas yang terdiri daripada pegawai-pegawai Bahagian Sukan, Kementerian Pendidikan Malaysia, Unit Sukan, Jabatan Pendidikan Negeri dan guru sukan sekolah.
Muatturun ikeps 2015 kat sini pautan
http://www.moe.gov.my/my/ikeps
makluamt ikeps 2015
Tuesday, September 1, 2015
contoh alasan pertukaran guru
contoh biasa alasan pertukaran guru
1.Mengikut pasangan..
2.Ingin menjaga ibubapa
3.Menyambung pelajaran
4.Telah terlalalu lama berkhidmat disekolah ini dan saya memerlukan suasana baru.
Luar biasa alasan pertukaran guru
1.Ancaman keselamamatan
2.Ganguan emosi
3.Rawatan Pakar.
Paling best..alasan pertukaran guru
Memberi peluang kepada rakan lain untuk berkhidmat disini...
1.Mengikut pasangan..
2.Ingin menjaga ibubapa
3.Menyambung pelajaran
4.Telah terlalalu lama berkhidmat disekolah ini dan saya memerlukan suasana baru.
Luar biasa alasan pertukaran guru
1.Ancaman keselamamatan
2.Ganguan emosi
3.Rawatan Pakar.
Paling best..alasan pertukaran guru
Memberi peluang kepada rakan lain untuk berkhidmat disini...
Monday, August 24, 2015
contoh biodata tokoh murid
contoh biodata tokoh murid
TOKOH MURID
PEREMPUAN
Tokoh murid perempuan pada tahun ini merupakan seorang
murid yang sangat berketrampilan dan berdedikasi. Dibesarkan dan dididik dalam sebuah keluarga yang penuh kasih sayang. Beliau dilahirkan pada ___________________ di Hospital Jengka. Merupakan
anak kedua daripada 4 orang
adik-beradik. Kedua ibu bapa beliau adalah warga pendidik yang sentiasa menabur
bakti dalam mendidik anak bangsa tanpa jemu.
Tokoh murid perempuan
ini juga menggalas beberapa jawatan penting di sekolah. Beliau merupakan
Penolong Ketua Pengawas bagi sesi 2013.
Mempunyai cita-cita yang murni iaitu
sebagai doktor yang sedia membantu merawat insan-insan yang memerlukan. Beliau
juga menunjukkan prestasi yang sangat cemerlang sama ada dalam bidang kurikulum
dan ko kurikulum. Dari segi kurikulum,
tokoh murid ini telah mendapat tempat pertama dalam kelas sejak dari tahun 4
sehingga tahun 6. Merupakan Tokoh Murid Harapan bagi tahun 2012, murid harapan
5A UPSR tahun 2013 serta mendapat 8A dalam Ujian Penilaian Kelas KAFA ( UPKK )
tahun 2012.
Dari segi Ko kurikulum
pula, tokoh ,murid ini telah mewakili daerah ke peringkat negeri Pahang dalam
pertandingan bercerita semasa pra sekolah. Beliau juga mendapat tempat ke tiga
Pertandingan Bercerita Majlis Tadarus Al Quran peringkat ...................................
Di samping itu, murid ini juga telah menyertai Pertandingan Menulis Surat 1
Malaysia bagi tahun 2012. Beliau juga telah menyertai Karnival Bersepadu
sekolah rendah peringkat negeri Pahang. Selain itu, beliau juga telah menyertai
pertandingan bercerita dalam Karnival Ko Akademik Bahasa Melayu peringkat
daerah ........................... Juga menyertai Perkhemahan Lencana Keris
Gangsa dan Usaha Persekutuan Pengakap daerah .......................
Ketokohan dan kewibawaan
murid ini serta sikap menghormati guru dan rakan-rakan memberi impak yang
sangat besar untuk ditabalkan sebagai Tokoh Murid bagi kategori perempuan bagi
tahun 2013. Murid yang dimaksudkan ialah adik ........................................................
TOKOH MURID LELAKI
Tokoh Murid lelaki pada
tahun ini pula mempunyai sikap yang positif dan berketrampilan menarik. Beliau
dilahirkan di Hospital Jengka pada _________________. Merupakan anak bongsu daripada 4 orang
adik-beradik. Beliau juga memasang impian untuk bergelar guru pada masa akan
datang. Walaupun ketiadaan bapanya yang
telah pulang kerahmatullah,beliau tetap gigih berusaha untuk mencapai
kecemerlangan dalam pendidikan. Berbekalkan semangat ibunya, tokoh murid ini
tidak jemu untuk belajar dan mempamerkan sikap dedikasi dalam setiap
tanggungjawab yang digalasnya. Beliau merupakan Ketua Pengawas bagi sesi 2013
dan menunjukkan ketokohan sebagai pemimpin pada masa akan datang.
Tokoh murid ini juga
menunjukkan potensi dan pencapaian yang memberangsangkan dalam bidang kurikulum
dan kokurikulum. Dari segi kurikulum,
beliau merupakan Tokoh Murid Harapan bagi tahun 2012 dan merupakan murid
harapan 5A bagi UPSR pada tahun ini.
Dari bidang kokurikulum
pula, beliau telah mewakili sekolah dalam kejohanan bola sepak peringkat zon.
Juga mewakili sekolah dalam kejohanan bola baling diperingkat .......................................
Selain itu, beliau telah mewakili sekolah dalam Karnival 1 murid 1 sukan di .............................. Tokoh murid ini juga merupakan Pengerusi bagi
Kelab Doktor Muda bagi sekolah ini.
Ketokohan dan sikap
rajin membantu sesiapa sahaja serta menghormati guru dan kawan-kawan merupakan
faktor utama murid ini dipilih selaku Tokoh Murid Lelaki pada tahun ini. Tokoh
Murid Lelaki yang dimaksudkan ialah adik ..................................................
TOKOH KO KURIKULUM PEREMPUAN.
-
Murid
ini merupakan anak bongsu daripada ________ adik-beradik.
-
Mempunyai
cita-cita untuk menjejakkan kaki di menara gading dan menjadi seorang
_______________.
-
Dilahirkan pada
__________________________ di _______________.
-
Anak kecil yang
dilahirkan itu mempunyai minat dan kecenderungan dalam bidang sukan.
-
Merupakan seorang pengawas
sekolah yang dedikasi dan bertanggungjawab.
-
Murid ini bergiat cergas dan
aktif dalam sukan hingga terpilih untuk mewakili sekolah dalam Kejohanan
Olahraga, bola jaring dan bola baling bagi peringkat zon.
-
Menyertai Kelab Doktor Muda dan
sentiasa membantu rakan-rakan dalam pelajaran.
-
Menyertai perkhemahan peringkat
sekolah dan sentiasa member kerjasama kepada ahli kumpulan.
-
Sikap yang suka menolong dan
sentiasa menghormati guru serta orang tua mendorong murid ini dinobatkan
sebagai Tokoh Ko kurikulum bagi kategori perempuan.
-
Murid yang dimaksudkan ialah
adik .............................................................................
TOKOH KO KURIKULUM LELAKI
-
Murid
ini merupakan anak ______ daripada ________ adik-beradik.
-
Mempunyai
cita-cita untuk menjejakkan kaki di menara gading dan menjadi seorang
_______________.
-
Dilahirkan pada
__________________________ di _______________.
-
Anak kecil yang
dilahirkan itu mempunyai minat dan kecenderungan dalam bidang sukan.
-
Merupakan seorang pengawas
sekolah yang dedikasi dan bertanggungjawab.
-
Murid ini bergiat cergas dan
aktif dalam sukan hingga terpilih untuk mewakili sekolah dalam Kejohanan
Olahraga, bola jaring dan bola baling bagi peringkat zon.
-
Menyertai Kelab Doktor Muda dan
sentiasa membantu rakan-rakan dalam pelajaran.
-
Menyertai perkhemahan peringkat
sekolah dan sentiasa member kerjasama kepada ahli kumpulan.
-
Sikap yang suka menolong dan
sentiasa menghormati guru serta orang tua mendorong murid ini dinobatkan
sebagai Tokoh Ko kurikulum bagi kategori perempuan.
-
Murid yang dimaksudkan ialah
adik .............................................................
Subscribe to:
Posts (Atom)