LOG KEPIMPINAN NPQEL
| 
   
TARIKH/ HARI 
 | 
  
   
Tarikh: 2 MEI 2017 (SELASA) 
 | 
 
| 
   
MASA 
 | 
  
   
1.00-2.00 petang 
 | 
 
| 
   
AKTIVITI 
 | 
  
   
Mesyuarat Pentadbiran  
 | 
 
| 
   
ORGANISASI 
 | 
  
   
Sk  
 | 
 
| 
   
LOKASI 
 | 
  
   
Bilik Mesyuarat  
 | 
 
| 
   
CATATAN  
KEPIMPINAN 
 | 
  
   
1.Guru besar memberi taklimat Pelantikan AJK ............ 
2.Guru Besar mencadangakan AJK ............... 
3.Bersurai 
 | 
 
| 
   
REFLEKSI/ 
RUJUKAN 
 | 
  
   
1. Guru besar mempamerkan juga kepimpinan autokratik
  apabila menegaskan untuk tetap melantik beberapa guru walau guru tersebut
  cuba memberikan alasan untuk tidak terlibat. 
 | 
 
| 
   
TARIKH/ HARI 
 | 
  
   
Tarikh: 9 MEI 2017 (SELASA) 
 | 
 
| 
   
MASA 
 | 
  
   
2.00-3.00 petang 
 | 
 
| 
   
AKTIVITI 
 | 
  
   
Mesyuarat Kurikulum 
 | 
 
| 
   
ORGANISASI 
 | 
  
   
Sk  
 | 
 
| 
   
LOKASI 
 | 
  
   
Bilik Mesyuarat  
 | 
 
| 
   
CATATAN  
KEPIMPINAN 
 | 
  
   
1.Guru Besar mempengerusikan
  mesyuarat kurikulum 
2. Mesyuarat berjalan lancar . 
3. Guru Besar meminta semua guru
  menyemak minit mesyuarat  
4. Guru Besar meminta Ketua panitia
  mata pelajaran teras membuat laporan mengenai perkembangan prestasi murid
  setiap mata pelajar 
 | 
 
| 
   
REFLEKSI/ 
RUJUKAN 
 | 
  
   
1.Sebagai seorang Guru Besar yang
  berpengalaman gaya kepimpinan ‘demokratik participating’ penyertaan telah
  dipamerkan dengan memberi peluang kepada semua guru untuk terlibat sama
  secara aktif dengan mengemukakan pelbagai pandangan.  
2.Guru Besar juga mempamerkan gaya
  kepimpinan mengikut situasai ‘situational leadership’ dan autokratik apabila
  berkaitan dengan dasar dan peraturan 
 | 
 
| 
   
TARIKH/ HARI 
 | 
  
   
Tarikh: 11 MEI 2017 (KHAMIS) 
 | 
 
| 
   
MASA 
 | 
  
   
2.00-3.00 petang 
 | 
 
| 
   
AKTIVITI 
 | 
  
   
Mesyuarat Kokurikulum 
 | 
 
| 
   
ORGANISASI 
 | 
  
   
Sk  
 | 
 
| 
   
LOKASI 
 | 
  
   
Bilik Mesyuarat  
 | 
 
| 
   
CATATAN  
KEPIMPINAN 
 | 
  
   
1.PK Kokurikulum mempengerusikan
  mesyuarat 
2.Guru Besar mencadangkan  semua ahli mesyuarat setuju dengan cadangan
  pelantikan AJK   
3.Bersurai 
 | 
 
| 
   
REFLEKSI/ 
RUJUKAN 
 | 
  
   
1. Gaya
  kepimpinan‘demokratik-participating’yang ditunjukkan oleh PK Kokurikulum
  dengan memberi peluang kepada ahli mesyuarat untuk memberi sebarang cadangan.
   
2. Guru Besar juga menunjukkan gaya
  kepimpinan autokratik dengan memohon agar semua ahli bersetuju dengan
  cadangan perlatikan AJK yang telah di buat. 
 | 
 
| 
   
TARIKH/ HARI 
 | 
  
   
Tarikh: 15 MEI 2017 (ISNIN) 
 | 
 
| 
   
MASA 
 | 
  
   
8.15-8.20 pagi 
 | 
 
| 
   
AKTIVITI 
 | 
  
   
Taklimat 
 | 
 
| 
   
ORGANISASI 
 | 
  
   
Sk  
 | 
 
| 
   
LOKASI 
 | 
  
   
Tapak perhimpunan 
 | 
 
| 
   
CATATAN  
KEPIMPINAN 
 | 
  
   
1.Menyatakan dengan tegas berkaitan
  isi taklimat dan semua guru perlu patuhi dengan arahan tersebut kerana ianya
  berkaitan dengan dasar.  
2. Amat menekankan kepada menepati
  masa dan bertanggungjawab dengan amanah yang telah diberikan. 
 | 
 
| 
   
REFLEKSI/ 
RUJUKAN 
 | 
  
   
1. Beliau dilihat mempamerkan gaya
  kepimpinan instruksional yang memberi tumpuan kepada kepatuhan arahan. 
 | 
 
| 
   
TARIKH/ HARI 
 | 
  
   
Tarikh: 2 MEI 2017 (SELASA) 
 | 
 
| 
   
MASA 
 | 
  
   
7.45-8.10 pagi 
 | 
 
| 
   
AKTIVITI 
 | 
  
   
Perhimpunan rasmi 
 | 
 
| 
   
ORGANISASI 
 | 
  
   
Sk  
 | 
 
| 
   
LOKASI 
 | 
  
   
Tapak perhimpunan 
 | 
 
| 
   
CATATAN  
KEPIMPINAN 
 | 
  
   
1.Guru besar
  memberi ucapan tentang ancaman buli 
2.Guru besar
  mengingatkan kepada murid tentang bahaya buli. 
3.Guru besar
  memberi amaran kepada murid agar tidak terlibat dengan aktiviti buli 
 | 
 
| 
   
REFLEKSI/ 
RUJUKAN 
 | 
  
   
1.Gaya kepimpinan
  situasi yang diamalkan oleh guru besar apabila teguran yang diberikan adalah
  bersesuaian dengan tahap murid. 
2.Guru besar
  mempamerkan juga kepimpinan autokratik apabila memberikan amaran keras kepada
  murid kepada murid agar tidak terlibat dengan aktiviti buli. 
 | 
 
| 
   
TARIKH/ HARI 
 | 
  
   
Tarikh: 18 MEI 2017 (KHAMIS) 
 | 
 
| 
   
MASA 
 | 
  
   
2.00-2.30 petang 
 | 
 
| 
   
AKTIVITI 
 | 
  
   
Taklimat  
 | 
 
| 
   
ORGANISASI 
 | 
  
   
Sk  
 | 
 
| 
   
LOKASI 
 | 
  
   
Bilik Mesyuarat  
 | 
 
| 
   
CATATAN  
KEPIMPINAN 
 | 
  
   
1. Guru Besar
  memulakan taklimat dengan ucapan penghargaan  
2. Menyatakan
  dengan tegas berkaitan SKPMg2 dan semua guru perlu patuhi dengan arahan
  tersebut  
 | 
 
| 
   
REFLEKSI/ 
RUJUKAN 
 | 
  
   
1. Beliau dilihat
  mempamerkan gaya kepimpinan instruksional yang memberi tumpuan kepada
  kepatuhan arahan. 
 | 
 
| 
   
TARIKH/ HARI 
 | 
  
   
Tarikh: 13 JUN 2017 (SELASA) 
 | 
 
| 
   
MASA 
 | 
  
   
2.00-2.30 petang 
 | 
 
| 
   
AKTIVITI 
 | 
  
   
Taklimat Pencerapan 
 | 
 
| 
   
ORGANISASI 
 | 
  
   
Sk  
 | 
 
| 
   
LOKASI 
 | 
  
   
Bilik Mesyuarat  
 | 
 
| 
   
CATATAN  
KEPIMPINAN 
 | 
  
   
1.Guru besar
  memberi taklimat aktiviti pencerapan yang akan pada bulan Jun 2017 
2.Guru Besar membentangkan
  aktiviti dan  AJK pencerapan PDPC. 
 | 
 
| 
   
REFLEKSI/ 
RUJUKAN 
 | 
  
   
1. Guru Besar
  mempamerkan gaya kepimpinan yang berubah-ubah seperti pendekatan situasi atau
  kontigensi.  
2. Guru Besar telah
  mempamerkan gaya kepimpinan‘delegating’ penyerahan tugas kepada pegawai
  bawahannya untuk menyelaras kerja supaya kerja itu dapat dilaksanakan dengan
  baik (peringkat kepercayaan yang tinggi) 
 | 
 
| 
   
TARIKH/ HARI 
 | 
  
   
Tarikh: 4 Mei 2017 (ISNIN) 
 | 
 
| 
   
MASA 
 | 
  
   
2.00-2.40 petang 
 | 
 
| 
   
AKTIVITI 
 | 
  
   
Mesyuarat Program
  Rajinlah adik ke sekolah 
 | 
 
| 
   
ORGANISASI 
 | 
  
   
Sk  
 | 
 
| 
   
LOKASI 
 | 
  
   
Bilik Mesyuarat  
 | 
 
| 
   
CATATAN  
KEPIMPINAN 
 | 
  
   
1.Ucapan Alu aluan
  dari Guru Besar kepada ahli mesyaurat yang hadir  
2. Sentiasa memberi
  ruang kepada guru-guru untuk bertanya atau menyatakan pandangan.  
3. Guru Besar menyerahkan
  kepada saya untuk mempengerusikan mesyuarat 
 | 
 
| 
   
REFLEKSI/ 
RUJUKAN 
 | 
  
   
1.Guru Besar
  mempamerkan gaya kepimpinan yang berubah-ubah seperti pendekatan situasi atau
  kontigensi.  
2. Guru Besar juga
  mempamerkan gaya kepimpinan Laissez Faire dengan melantik dan memberi
  kepercayaan kepada saya untuk mempengerusikan mesyuarat. 
 | 
 




