PAJSK ONLINE , UNUTK MARKAH PAJSK ONLINE DAN MARKAH KOKURIKULUM MURID PAJSK ONLINE , UNUTK MARKAH PAJSK ONLINE DAN MARKAH KOKURIKULUM MURID PAJSK ONLINE , UNUTK MARKAH PAJSK ONLINE DAN MARKAH KOKURIKULUM MURID PAJSK ONLINE , UNUTK MARKAH PAJSK ONLINE DAN MARKAH KOKURIKULUM MURID PAJSK ONLINE , UNUTK MARKAH PAJSK ONLINE DAN MARKAH KOKURIKULUM MURID PAJSK ONLINE , UNUTK MARKAH PAJSK ONLINE DAN MARKAH KOKURIKULUM MURID
Wednesday, June 14, 2017
PAJSK ONLINE
PAJSK ONLINE , UNUTK MARKAH PAJSK ONLINE DAN MARKAH KOKURIKULUM MURID SILA KE PAUTAN INI https://pajsk.moe.gov.my/index.php
Saturday, June 10, 2017
Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018
Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018
Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 boleh dilakukan melalui Sistem Dalam Talian NPQEL MPPS mulai 11 Julai hingga 11 Ogos 2017. Sila layari Sistem NPQEL MPPS .
Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 boleh dilakukan melalui Sistem Dalam Talian NPQEL MPPS mulai 11 Julai hingga 11 Ogos 2017.
https://tls.moe.gov.my/login.php
Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018
Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018
Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 boleh dilakukan melalui Sistem Dalam Talian NPQEL MPPS mulai 11 Julai hingga 11 Ogos 2017. Sila layari Sistem NPQEL MPPS .
Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 boleh dilakukan melalui Sistem Dalam Talian NPQEL MPPS mulai 11 Julai hingga 11 Ogos 2017.
https://tls.moe.gov.my/login.php
Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018
Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018 Permohonan NPQEL Ambilan Tahun 2018
Tuesday, May 30, 2017
STANDARD KUALITI PENDIDIKAN MALAYSIA GELOMBANG 2 (SKPMg2)
STANDARD KUALITI PENDIDIKAN MALAYSIA GELOMBANG 2 (SKPMg2)
Mewujudkan Fail SKPMg2
Fail induk
Fail Pengurusan Kurikulum/ panitia
Fail Hem
Fail Kokurikulum
Fail Pencerapam PdPc
Tuesday, May 9, 2017
Monday, May 8, 2017
surat makluma gotong royong sekolah
Ibu Bapa / Penjaga
Murid Tahun 4, 5 DAN 6
SK ..................................................................
Tuan,
MAKLUMAN PROGRAM GOTONG ROYONG SEKOLAH BAGI MURID TAHUNJ 4, 5 DAN 6
Dengan hormatnya, perkara di atas adalah dirujuk.
2. Sukacita dimaklumkan, pihak sekolah akan mengadakan program gotong royong sebagaimana ketetapan berikut:-
Tarikh 3 Mei 2017 ( Sabtu)
Masa : 8.30 pagi -10.30 pagi
Murid Tahun 4, 5 DAN 6
SK ..................................................................
Tuan,
MAKLUMAN PROGRAM GOTONG ROYONG SEKOLAH BAGI MURID TAHUNJ 4, 5 DAN 6
Dengan hormatnya, perkara di atas adalah dirujuk.
2. Sukacita dimaklumkan, pihak sekolah akan mengadakan program gotong royong sebagaimana ketetapan berikut:-
Tarikh 3 Mei 2017 ( Sabtu)
Masa : 8.30 pagi -10.30 pagi
Tempat : SK
Pakaian : Pakaian sukan sekolah
3. Kerjasama dan perhatian daripada pihak tuan, amat kami hargai dan didahului dengan ribuan terima kasih.
Sekian, terima kasih.
Pakaian : Pakaian sukan sekolah
3. Kerjasama dan perhatian daripada pihak tuan, amat kami hargai dan didahului dengan ribuan terima kasih.
Sekian, terima kasih.
standard kompetensi digital
Pelaksanaan standard kompetensi digital...sekolah yang termasuk dalam senarai yang perlu melengkapkan ujian di link http://best.moe.edu.my
Tuesday, May 2, 2017
ETUKAR BUKAN GURU
Permohonan etukar bukan guru, unutk kakitangan AKS yang bertugas dikemenerian pendidikan.
Permohonan etukar bukan guru dibuka untuk permohonan.
klik sinihttp://etukar.moe.gov.my/
Sunday, April 30, 2017
Soalan pendidikan kesihatan tahun 4
Soalan pendidikan kesihatan tahun 4
Pendidikan
kesihatan Tahun 4 PKSR 1
Soalan 1
hingga 5..
Isi tempat
kosong
Akil baligh adalah satu ……………………………….dalam
hidup anda di mana tubuh badan anda
berubah dari seorang ……………………………….ke seorang dewasa. Perubahan-perubahan ini
termasuklah perubahan……………………………….. angota tubuh badan. Ia disebabkan bahan kimia di dalam badan yang dipanggil…………………………….. erkembangan………………………… berlaku sebelum umur 8 tahun bagi kanak-kanak perempuan dan 9 tahun bagi kanak-kanak lelaki
Soalan pendidikan kesihatan tahun 4 Soalan pendidikan kesihatan tahun 4 Soalan pendidikan kesihatan tahun 4 Soalan pendidikan kesihatan tahun 4 Soalan pendidikan kesihatan tahun 4
Soalan pendidikan kesihatan tahun 4
Saturday, April 29, 2017
Soalan pendidkan jasmani tahun 4 pksr 1---2017
Soalan pendidkan jasmani tahun 4 pksr 1---2017
Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4
Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4
MODUL PENGAJARAN PENDIDIKAN JASMANI TAHUN 4
Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4
MODUL PENGAJARAN PENDIDIKAN JASMANI TAHUN 4
Friday, April 21, 2017
Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan
Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan terbahagi kepada dua;
i) Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan- FaktorDalaman
Jalinan permuafakatan di antara Pengetua, Pengurusansekolah, Ketua Bidang atau Guru Kananatau Panitia Mata Pelajaran, Guru Penyelaras, Peranan semua guru Pengawas Sekolah, Murid, Peranan Koperasi Sekolahdan lain-lain
ii) Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan- FaktorLuaran
Peranan PPD, JabatanNegeridanKementerianPelajaran Malaysia
Jabatan-jabatanKerajaan
WargaKorporatdan Syarikat Swasta
PIBG
Epstein Model
Parenting – parents provide for basic needs: food, shelter, emotional support
Communicating – methods that help parents and schools stay in contact
Learning at Home - home practices in which parents interact, monitor, or assist children in educationally related activities
Volunteering and/or Attending - parents coming into the school setting to either help or support
Decision Making - parents participating in parent-teacher organizations and school advisory or governance
Community Connections - parents collaborating with community and other agencies to facilitate students’ education
i) Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan- FaktorDalaman
Jalinan permuafakatan di antara Pengetua, Pengurusansekolah, Ketua Bidang atau Guru Kananatau Panitia Mata Pelajaran, Guru Penyelaras, Peranan semua guru Pengawas Sekolah, Murid, Peranan Koperasi Sekolahdan lain-lain
ii) Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan- FaktorLuaran
Peranan PPD, JabatanNegeridanKementerianPelajaran Malaysia
Jabatan-jabatanKerajaan
WargaKorporatdan Syarikat Swasta
PIBG
Epstein Model
Parenting – parents provide for basic needs: food, shelter, emotional support
Communicating – methods that help parents and schools stay in contact
Learning at Home - home practices in which parents interact, monitor, or assist children in educationally related activities
Volunteering and/or Attending - parents coming into the school setting to either help or support
Decision Making - parents participating in parent-teacher organizations and school advisory or governance
Community Connections - parents collaborating with community and other agencies to facilitate students’ education
Tuesday, April 18, 2017
Teknik 5 Why Penyelesaian masalah
5 Why -Hubungan sekolah dengan PIBG
Teknik/ Alat menyelesaikan masalah
Teknik/ Alat menyelesaikan masalah
Why :hubungan sekolah dan PIBG rengang.
Why: tiada kerjasama
Why: sekolah tidak dapat menenuhi kehendak PIBG
Why: mempunyai pendapat yang berbeza
Why: kurang aktiviti bersama
Why: ????
..Tak buat aktiviti
Jadi: kena buat aktiviti bersama
Thursday, April 13, 2017
login eoperasi
LOGIN E-OPERASI KAT SINI
e-Operasi merupakan salah satu modul bagi Sistem Pengurusan Sekolah (SPS), Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) di bawah Pengurusan Guru. Modul ini dibangunkan oleh Bahagian Pengurusan Maklumat (BPM), KPM dan diseliakan oleh Bahagian Pengurusan Sekolah Harian (BPSH), Bahagian Pengurusan Sumber Manusia (BPSM), dan Sektor Operasi Pendidikan (SOP) KPM. Modul ini melibatkan pengurusan data berkaitan guru dan bukan guru yang melibatkan beberapa kategori pengguna iaitu pentadbir sistem (pengurusan KPM di peringkat Bahagian, Negeri, Daerah, dan Sekolah), dan pengguna (guru dan bukan guru).
e-Operasi merupakan salah satu modul bagi Sistem Pengurusan Sekolah (SPS), Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) di bawah Pengurusan Guru. Modul ini dibangunkan oleh Bahagian Pengurusan Maklumat (BPM), KPM dan diseliakan oleh Bahagian Pengurusan Sekolah Harian (BPSH), Bahagian Pengurusan Sumber Manusia (BPSM), dan Sektor Operasi Pendidikan (SOP) KPM. Modul ini melibatkan pengurusan data berkaitan guru dan bukan guru yang melibatkan beberapa kategori pengguna iaitu pentadbir sistem (pengurusan KPM di peringkat Bahagian, Negeri, Daerah, dan Sekolah), dan pengguna (guru dan bukan guru).
eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi
eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi
Monday, April 3, 2017
Saturday, April 1, 2017
Permohonan kolej komuniti
1.Permohonan kolej komuniti kursus sepenuh masa kolej komuniti
http://www.jpkk.edu.my/v2/program/permohonan-sepenuh-masa.html
2.Permohonan kolek komuniti--kursus pendek kolej komuniti
http://www.jpkk.edu.my/v2/program/jadual-kursus-pendek.html
http://www.jpkk.edu.my/v2/program/permohonan-sepenuh-masa.html
2.Permohonan kolek komuniti--kursus pendek kolej komuniti
http://www.jpkk.edu.my/v2/program/jadual-kursus-pendek.html
SEMAK PERJALANAN KELUAR NEGARA
Warganegara Malaysia yang ingin menyemak status untuk mendapatkan kemudahan Imigresen bagi permohonan dokumen perjalanan dan perjalanan ke luar negara.
SEMAK KAT DI PAUTAN INI
http://sspi2.imi.gov.my/
Wednesday, March 29, 2017
SEMAK EJAAN ANDA
Cara mudah menyemak ejaan..
sangat mudah anda hanya pertu taip di kotak carian goole.
Ia akan menampakan cadangan hasila ejaan yang tepat.. rujuk gambar dibawah
atau boleh semak ejaan, boleh link
LOGIN EMEL 1GOVUC
LOGIN EMEL 1GOVUC KAT SINI
EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC
EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC
EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC
EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC
Thursday, March 23, 2017
Isu Pengajaran dan Pembelajaran
1.
Pengajaran
berpusatkan guru bukan murid;
2.
Guru
banyak bersyarah/berleter(?);
3.
ABM
kurang digunakan, ada yang tidak sesuai;
4.
Pendekatan
tidak pelbagai-banyak chalk&talk;
5.
Banyak memberi
pengetahuan kurang pemudahcara
6.
Menggunakan
kaedah kelas;
7.
Tidak
mengambil kira kepelbagaian potensi murid;
8.
Pemulihan
& pengayaan kurang dijalankan;
9.
stimulus-response-conditioning, prinsip-prinsip utama P&P jarang digunakan
10.
Penilaian
impak tidak tepat/tiada pemulihan
11.
Soalan-soalan
menguji dayaingatan sahaja;
12.
Murid
kurang peluang mengeluarkan pendapat & bersoaljawab;
13.
Aktiviti
P&P lebih berfokus kepada mengingat pengetahuan tambahan;
14.
Tidak
banyak berfikir tentang sesuatu perkara;
Perkara-perkara yang yang perlu direnungkan oleh seseorang guru dan juga diambil perhatian oleh seorang penyelia:
2.Apakah pencerapan boleh meningkatkan kesedaran anda tentang kelebihan dan kelemahan pengajran dan pembelajaran anda?
3.Adakah ianya meningkatkan kesedaran tentang penelitian anda dalam proses P&P?
4.Apakah pencerapan telah menyebabkan anda mencuba satu atau lebih teknik mengajar yang baru?
5.Apakah ianya meningkatkan gaya pengajaran dan masalah setiap pelajar?
6.Apakah pencerapan mendorong anda untuk melakukan perubahan gaya pengajaran anda?
7.Apakah sesi pencerapan dan perbincangan dengan penyelia membei manfaat kepada anda?
8.Apakah komen dan idea yang telah diberikan oleh penyelia?
9.Menurut pendapat anda, adakah program pencerapan di sekolah anda efektif?
Subscribe to:
Posts (Atom)