Monday, May 8, 2017
standard kompetensi digital
Pelaksanaan standard kompetensi digital...sekolah yang termasuk dalam senarai yang perlu melengkapkan ujian di link http://best.moe.edu.my
Tuesday, May 2, 2017
ETUKAR BUKAN GURU
Permohonan etukar bukan guru, unutk kakitangan AKS yang bertugas dikemenerian pendidikan.
Permohonan etukar bukan guru dibuka untuk permohonan.
klik sinihttp://etukar.moe.gov.my/
Sunday, April 30, 2017
Soalan pendidikan kesihatan tahun 4
Soalan pendidikan kesihatan tahun 4
Pendidikan
kesihatan Tahun 4 PKSR 1
Soalan 1
hingga 5..
Isi tempat
kosong
Akil baligh adalah satu ……………………………….dalam
hidup anda di mana tubuh badan anda
berubah dari seorang ……………………………….ke seorang dewasa. Perubahan-perubahan ini
termasuklah perubahan……………………………….. angota tubuh badan. Ia disebabkan bahan kimia di dalam badan yang dipanggil…………………………….. erkembangan………………………… berlaku sebelum umur 8 tahun bagi kanak-kanak perempuan dan 9 tahun bagi kanak-kanak lelaki
Soalan pendidikan kesihatan tahun 4 Soalan pendidikan kesihatan tahun 4 Soalan pendidikan kesihatan tahun 4 Soalan pendidikan kesihatan tahun 4 Soalan pendidikan kesihatan tahun 4
Soalan pendidikan kesihatan tahun 4
Saturday, April 29, 2017
Soalan pendidkan jasmani tahun 4 pksr 1---2017
Soalan pendidkan jasmani tahun 4 pksr 1---2017
Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4
Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4
MODUL PENGAJARAN PENDIDIKAN JASMANI TAHUN 4
Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4 Soalan pendidkan jasmani tahun 4
MODUL PENGAJARAN PENDIDIKAN JASMANI TAHUN 4
Friday, April 21, 2017
Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan
Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan terbahagi kepada dua;
i) Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan- FaktorDalaman
Jalinan permuafakatan di antara Pengetua, Pengurusansekolah, Ketua Bidang atau Guru Kananatau Panitia Mata Pelajaran, Guru Penyelaras, Peranan semua guru Pengawas Sekolah, Murid, Peranan Koperasi Sekolahdan lain-lain
ii) Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan- FaktorLuaran
Peranan PPD, JabatanNegeridanKementerianPelajaran Malaysia
Jabatan-jabatanKerajaan
WargaKorporatdan Syarikat Swasta
PIBG
Epstein Model
Parenting – parents provide for basic needs: food, shelter, emotional support
Communicating – methods that help parents and schools stay in contact
Learning at Home - home practices in which parents interact, monitor, or assist children in educationally related activities
Volunteering and/or Attending - parents coming into the school setting to either help or support
Decision Making - parents participating in parent-teacher organizations and school advisory or governance
Community Connections - parents collaborating with community and other agencies to facilitate students’ education
i) Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan- FaktorDalaman
Jalinan permuafakatan di antara Pengetua, Pengurusansekolah, Ketua Bidang atau Guru Kananatau Panitia Mata Pelajaran, Guru Penyelaras, Peranan semua guru Pengawas Sekolah, Murid, Peranan Koperasi Sekolahdan lain-lain
ii) Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Hubungan Permuafakatan- FaktorLuaran
Peranan PPD, JabatanNegeridanKementerianPelajaran Malaysia
Jabatan-jabatanKerajaan
WargaKorporatdan Syarikat Swasta
PIBG
Epstein Model
Parenting – parents provide for basic needs: food, shelter, emotional support
Communicating – methods that help parents and schools stay in contact
Learning at Home - home practices in which parents interact, monitor, or assist children in educationally related activities
Volunteering and/or Attending - parents coming into the school setting to either help or support
Decision Making - parents participating in parent-teacher organizations and school advisory or governance
Community Connections - parents collaborating with community and other agencies to facilitate students’ education
Tuesday, April 18, 2017
Teknik 5 Why Penyelesaian masalah
5 Why -Hubungan sekolah dengan PIBG
Teknik/ Alat menyelesaikan masalah
Teknik/ Alat menyelesaikan masalah
Why :hubungan sekolah dan PIBG rengang.
Why: tiada kerjasama
Why: sekolah tidak dapat menenuhi kehendak PIBG
Why: mempunyai pendapat yang berbeza
Why: kurang aktiviti bersama
Why: ????
..Tak buat aktiviti
Jadi: kena buat aktiviti bersama
Thursday, April 13, 2017
login eoperasi
LOGIN E-OPERASI KAT SINI
e-Operasi merupakan salah satu modul bagi Sistem Pengurusan Sekolah (SPS), Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) di bawah Pengurusan Guru. Modul ini dibangunkan oleh Bahagian Pengurusan Maklumat (BPM), KPM dan diseliakan oleh Bahagian Pengurusan Sekolah Harian (BPSH), Bahagian Pengurusan Sumber Manusia (BPSM), dan Sektor Operasi Pendidikan (SOP) KPM. Modul ini melibatkan pengurusan data berkaitan guru dan bukan guru yang melibatkan beberapa kategori pengguna iaitu pentadbir sistem (pengurusan KPM di peringkat Bahagian, Negeri, Daerah, dan Sekolah), dan pengguna (guru dan bukan guru).
e-Operasi merupakan salah satu modul bagi Sistem Pengurusan Sekolah (SPS), Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) di bawah Pengurusan Guru. Modul ini dibangunkan oleh Bahagian Pengurusan Maklumat (BPM), KPM dan diseliakan oleh Bahagian Pengurusan Sekolah Harian (BPSH), Bahagian Pengurusan Sumber Manusia (BPSM), dan Sektor Operasi Pendidikan (SOP) KPM. Modul ini melibatkan pengurusan data berkaitan guru dan bukan guru yang melibatkan beberapa kategori pengguna iaitu pentadbir sistem (pengurusan KPM di peringkat Bahagian, Negeri, Daerah, dan Sekolah), dan pengguna (guru dan bukan guru).
eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi
eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi eoperasi
Monday, April 3, 2017
Saturday, April 1, 2017
Permohonan kolej komuniti
1.Permohonan kolej komuniti kursus sepenuh masa kolej komuniti
http://www.jpkk.edu.my/v2/program/permohonan-sepenuh-masa.html
2.Permohonan kolek komuniti--kursus pendek kolej komuniti
http://www.jpkk.edu.my/v2/program/jadual-kursus-pendek.html
http://www.jpkk.edu.my/v2/program/permohonan-sepenuh-masa.html
2.Permohonan kolek komuniti--kursus pendek kolej komuniti
http://www.jpkk.edu.my/v2/program/jadual-kursus-pendek.html
SEMAK PERJALANAN KELUAR NEGARA
Warganegara Malaysia yang ingin menyemak status untuk mendapatkan kemudahan Imigresen bagi permohonan dokumen perjalanan dan perjalanan ke luar negara.
SEMAK KAT DI PAUTAN INI
http://sspi2.imi.gov.my/
Wednesday, March 29, 2017
SEMAK EJAAN ANDA
Cara mudah menyemak ejaan..
sangat mudah anda hanya pertu taip di kotak carian goole.
Ia akan menampakan cadangan hasila ejaan yang tepat.. rujuk gambar dibawah
atau boleh semak ejaan, boleh link
LOGIN EMEL 1GOVUC
LOGIN EMEL 1GOVUC KAT SINI
EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC
EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC
EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC
EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC EMEL 1GOVUC
Thursday, March 23, 2017
Isu Pengajaran dan Pembelajaran
1.
Pengajaran
berpusatkan guru bukan murid;
2.
Guru
banyak bersyarah/berleter(?);
3.
ABM
kurang digunakan, ada yang tidak sesuai;
4.
Pendekatan
tidak pelbagai-banyak chalk&talk;
5.
Banyak memberi
pengetahuan kurang pemudahcara
6.
Menggunakan
kaedah kelas;
7.
Tidak
mengambil kira kepelbagaian potensi murid;
8.
Pemulihan
& pengayaan kurang dijalankan;
9.
stimulus-response-conditioning, prinsip-prinsip utama P&P jarang digunakan
10.
Penilaian
impak tidak tepat/tiada pemulihan
11.
Soalan-soalan
menguji dayaingatan sahaja;
12.
Murid
kurang peluang mengeluarkan pendapat & bersoaljawab;
13.
Aktiviti
P&P lebih berfokus kepada mengingat pengetahuan tambahan;
14.
Tidak
banyak berfikir tentang sesuatu perkara;
Perkara-perkara yang yang perlu direnungkan oleh seseorang guru dan juga diambil perhatian oleh seorang penyelia:
2.Apakah pencerapan boleh meningkatkan kesedaran anda tentang kelebihan dan kelemahan pengajran dan pembelajaran anda?
3.Adakah ianya meningkatkan kesedaran tentang penelitian anda dalam proses P&P?
4.Apakah pencerapan telah menyebabkan anda mencuba satu atau lebih teknik mengajar yang baru?
5.Apakah ianya meningkatkan gaya pengajaran dan masalah setiap pelajar?
6.Apakah pencerapan mendorong anda untuk melakukan perubahan gaya pengajaran anda?
7.Apakah sesi pencerapan dan perbincangan dengan penyelia membei manfaat kepada anda?
8.Apakah komen dan idea yang telah diberikan oleh penyelia?
9.Menurut pendapat anda, adakah program pencerapan di sekolah anda efektif?
PENYELIAAN SEKOLAH
PENGENALAN
Dunia pendidikan masa kini penuh dengan cabaran. Untuk mendapatkan keberkesanan pengajaran dan pembelajaran di bilik-bilik kelas guru hendaklah memainkan peranan masing-masing dengan berkesan. Guru yang baik dan pengajaran yang baik adalah nadi dan tenaga penggerak sebuah sekolah berkesan. Oleh itu, satu daripada faktor kejayaan di bilik kelas ialah penyeliaan yang sistematik dan berkesan. Perkembangan penyeliaan, penilaian dan kajian semula adalah satu proses berterusan yang melibatkan pengumpulan dan analisis maklumat tentang prestasi pekerjaan individu berdasarkan kriteria yang kukuh dan difahami. Walau bagaimanapun faktor penentu ukuran kejayaan sesuatu penyeliaan itu bergantung kepada keberkesanannya dan kedua-dua pihak iaitu guru serta penyelia dapat merasa suatu kepuasan dalam tugasan mereka di samping berjaya mengatasi segala masalah pengajaran dan pembelajaran. Penyeliaan Klinikal pula adalah satu pendekatan yang dapat merangkumi semua aspek di dalam penyeliaan yang sepatutnya dilakukan kini. Ia termasuk falsafah yang kukuh, polisi dan prosedur yang terdahulu diberikan kepada staf yang melibatkan interaksi dan dialog.
SIAPAKAH PENYELIA?
Menurut Raymond (2004), penyelia adalah seseorang yang mempunyai deskripsi tugas merancang, mengagih tugas, mengarah, memberi kerjasama, membuat penyelesaian masalah, memilih dan melatih, memotivasi, menasihat, memperbaiki, mengurus tekanan dan mengawal kemajuan.
Di peringkat sekolah, sesiapa sahaja yang terlibat dengan fungsi dan proses penyeliaan (pendidik di semua peringkat) boleh dianggap sebagai penyelia.
(Catatan: Di sekolah ‘title’ penyelia dan pentadbir biasanya sinonim. Tetapi, yang ditekankan di sini ialah sesiapa yang bertanggungjawab terhadap penyeliaan)
OBJEKTIF PENYELIAAN
Menurut Good et.al. (1973), d i antara tujuan penyeliaan adalah untuk membina usaha-usaha berterusan dalam menyediakan program pendidikan yang berkualiti tingggi bagi pelajar.
Sergiovani & Starratt menyatakan bahawa, “the purpose of supervision is to help increase the opportunity and the capacity of schools to contribute more effectively to students academic success”.
Secara khususnya penyeliaan mempunyai objektif untuk menghasilkan kaedah yang lebih baik untuk proses pengajaran dan pembelajaran.
PENGERTIAN PENYELIAAN
Menurut Harris (1985) penyeliaan ialah apa-apa yang dibuat oleh kakitangan sekolah terhadap manusia dan benda yang terdapat di dalamnya bagi mengekal atau mengubah perjalanan untuk mempengaruhi secara langsung pencapaian matlamat pengajaran dan pembelajarannya.
Wan Mohd. Zahid B. Wan Mohd Nordin (1987), menyaran bahawa, penyeliaan merupakan proses memerhati, membimbing dan memberi maklum balas kepada aktiviti professional oleh penyelia ke atas stafnya.
Glickman (1990) berpendapat bahawa penyeliaan ialah suatu fungsi yang menyatukan semua elemen pengajaran dan pembelajaran untuk menjadikan sesebuah sekolah sebagai suatu pergerakan yang menyeluruh bagi mencapai matlamatnya.
MAKNA PENYELIAAN PENGAJARAN DAN BIDANG TUGASNYA
Menurut Glickman (1991) pula penyeliaan pengajaran adalah sejenis penyeliaan yang dinamik dalam proses pendidikan yang bertujuan untuk mempertingkatkan lagi mutu pengajaran. Dalam erti kata lain, setiap penyeliaan perlu membawa perubahan yang positif untuk meningkatkan mutu pengajaran dan pembelajaran.
Menurut Glickman, Gordon & Ross-Gordon (2001), ciri-ciri sebuah sekolah yang berjaya adalah dengan seorang pemimpin yang bertanggungjawab dan komited kepada proses, fungsi dan tugas penyeliaan. Di sebalik setiap sekolah yang berjaya adalah program penyeliaan yang berjaya.
PANDANGAN-PANDANGAN MENGENAI KAEDAH PENYELIAAN KLINIKAL
Menurut Ibrahim (2001) penyeliaan adalah penting untuk memberi guru maklum balas dan maklumat yang berkaitan dengan peristiwa di adalam bilik kelas untuk mereka mempertingkatkan mutu pengajaran pada masa akan datang. Ianya melibatkan
i. Lawatan ke bilik kelas
ii. Menangani masalah spesifik dalam pelakasanaan Kurikulum Operasi
iii. Penyelia berkomunikasi sebagai rakan professional
iv. Guru (yang diselia) mengenal pasti masalah
v. Penyelia membantu menganalisis masalah
Serigiovanni & Starratt (2007) mengutarakan pendapat bahawa ‘clinical supervision refers to face-to-face interaction with teachers with the intent of improving instruction and increasing professional growth’.
PENYELIAAN KLINIKAL
GARIS PANDUAN UMUM KERJA RUMAH
PENYEDIAAN REKOD MENGAJAR
Friday, March 3, 2017
Pendaftaran Tahun 1 online 2018
Pendaftaran Tahun 1 online 2018
Sistem Pendaftaran Atas Talian KPM merupakan satu gerbang untuk melakukan transaksi berkaitan permohonan kemasukan ke sekolah dibawah Kementerian Pendidikan Malaysia.Pendaftaran Tahun 1 online 2018
Baca sini https://public.moe.gov.my/
Friday, February 17, 2017
INSTITUT AMINUDDIN BAKI
INSTITUT AMINUDDIN BAKI INSTITUT AMINUDDIN BAKI INSTITUT AMINUDDIN BAKI INSTITUT AMINUDDIN BAKI INSTITUT AMINUDDIN BAKI INSTITUT AMINUDDIN BAKI INSTITUT AMINUDDIN BAKI INSTITUT AMINUDDIN BAKI INSTITUT AMINUDDIN BAKI INSTITUT AMINUDDIN BAKI INSTITUT AMINUDDIN BAKI INSTITUT AMINUDDIN BAKI INSTITUT AMINUDDIN BAKI
KLIK SINI http://iab.moe.edu.my/
INSTITUT AMINUDDIN BAKI,
KLIK SINI PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL
INSTITUT AMINUDDIN BAKI,INSTITUT AMINUDDIN BAKI, INSTITUT AMINUDDIN BAKI PORTAL INSTITUT AMINUDDIN BAKI,INSTITUT AMINUDDIN BAKI,INSTITUT AMINUDDIN BAKI. PORTAL AIB,PORTAL IAB,PORTAL IAB,PORTAL IAB EPEMBELAJARAN PORTAL IAB,EPEMBELAJARAN PORTAL IAB
KLIK SINI http://iab.moe.edu.my/
INSTITUT AMINUDDIN BAKI,
KLIK SINI PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL
INSTITUT AMINUDDIN BAKI,INSTITUT AMINUDDIN BAKI, INSTITUT AMINUDDIN BAKI PORTAL INSTITUT AMINUDDIN BAKI,INSTITUT AMINUDDIN BAKI,INSTITUT AMINUDDIN BAKI. PORTAL AIB,PORTAL IAB,PORTAL IAB,PORTAL IAB EPEMBELAJARAN PORTAL IAB,EPEMBELAJARAN PORTAL IAB
Thursday, February 9, 2017
PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL
KLIK SINI PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL
http://npqel.iab.edu.my/login/index.php
PORTAL IAB INSTITUT AMINUDDIN BAKI KLIK SINI http://iab.moe.edu.my/
PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL
http://npqel.iab.edu.my/login/index.php
PORTAL IAB INSTITUT AMINUDDIN BAKI KLIK SINI http://iab.moe.edu.my/
PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL PORTAL E PEMBELAJARAN NPQEL
Tuesday, January 17, 2017
PENEMPATAN PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN (PPP) DG41 BAGI SEKOLAH RENDAH2017
PENEMPATAN PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN (PPP) DG41 BAGI
SEKOLAH RENDAH 2017 boleh dicapai melalui Portal Rasmi KPM mulai
16/01/2017.
Tags
PENEMPATAN PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN (PPP) DG41 BAGI
SEKOLAH RENDAH BIL. 2/2017 boleh dicapai melalui Portal Rasmi KPM mulai
16/01/2017.
PENEMPATAN PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN (PPP) DG41 BAGI SEKOLAH RENDAH BIL. 2/2017 boleh dicapai melalui Portal Rasmi KPM mulai 16/01/2017.
PENEMPATAN PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN (PPP) DG41 BAGI SEKOLAH RENDAH BIL. 2/2017 boleh dicapai melalui Portal Rasmi KPM mulai 16/01/2017.
Monday, January 16, 2017
Semakan Tawaran Kemasukan KV, SMT, ILKA , ILKS Dan Giatmara Ambilan Januari 2017
Semakan Tawaran Kemasukan Murid Ke Program KV, SMT, ILKA , ILKS Dan Giatmara Ambilan Januari 2017
Semakan Tawaran Kemasukan Murid Ke Program KV, SMT, ILKA , ILKS Dan Giatmara Ambilan Januari 2017 boleh dilakukan bermula 16 Januari 2017 sehingga 22 Januari 2017 di sptv.moe.gov.my.
instrumen kompas versi 2
instrumen kompas versi 2
Kajian Rintis KOMPAS V2
KOMPETENSI PEMIMPIN SEKOLAH MALAYSIA (KOMPAS) BAGI TUJUAN KAJIAN
PENGISIAN INSTRUMEN KOMPETENSI PEMIMPIN SEKOLAH MALAYSIA (KOMPAS) BAGI TUJUAN KAJIAN RINTIS KOMPAS VERSI 2
instrumen kompetensi pemimpin sekolah (kompas) IAB
Kajian Rintis KOMPAS V2
KOMPETENSI PEMIMPIN SEKOLAH MALAYSIA (KOMPAS) BAGI TUJUAN KAJIAN
PENGISIAN INSTRUMEN KOMPETENSI PEMIMPIN SEKOLAH MALAYSIA (KOMPAS) BAGI TUJUAN KAJIAN RINTIS KOMPAS VERSI 2
instrumen kompetensi pemimpin sekolah (kompas) IAB
Penolong Kanan/Penolong Kanan HEM/ Penolong Kanan Kokurikulum dan Penolong Kanan Petang mengisi instrumen KOMPAS di laman berikut:
Thursday, January 5, 2017
PENGISIAN INSRUMEN KOMPETENSI PEMIMPIN SEKOLAH KOMPAS
PENGISIAN INSRUMEN KOMPETENSI PEMIMPIN SEKOLAH KOMPAS
INSTRUMEN KOMPETENSI KOMPAS
INSTRUMEN KOMPAS
PENGISIAN INSTRUMEN KOMPAS
KAJIAN RINTIS INSTRUMEN KOMPAS VERSI 2
INSTRUMEN KOMPETENSI KOMPAS
INSTRUMEN KOMPAS
PENGISIAN INSTRUMEN KOMPAS
KAJIAN RINTIS INSTRUMEN KOMPAS VERSI 2
Penolong Kanan/Penolong Kanan HEM/ Penolong Kanan Kokurikulum dan Penolong Kanan Petang mengisi instrumen KOMPAS di laman berikut:
Sunday, January 1, 2017
SEMAKAN PANGGILAN PENTAKSIRAN CALON NPQEL AMBILAN 2017
SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017
Semakan tawaran kursus NPQEL Ambilan 1 Tahun 2017 boleh dilakukan mulai 28 Disember 2016 di Portal Rasmi Institut Aminuddin Baki. Pemohon perlu mendaftar masuk melalui pilihan NPQEL MPPS di ruang Sistem Dalam Talian atau klik di sini.
https://tls.moe.gov.my/login.php
LOG MASUK MENGUNAKAN ID EPANGKAT
SEMAKAN NPQEL 2017, SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017, KEPUTUSAN PENTAKSIRAN NPQEL 2017, KEPUTUSAN SEMAKAN KURDUD GURU BESAR 2017 SEMAKAN NPQEL 2017, SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017, KEPUTUSAN PENTAKSIRAN NPQEL 2017, KEPUTUSAN SEMAKAN KURDUD GURU BESAR 2017, SEMAKAN NPQEL 2017,
Semakan tawaran kursus NPQEL Ambilan 1 Tahun 2017 boleh dilakukan mulai 28 Disember 2016 di Portal Rasmi Institut Aminuddin Baki. Pemohon perlu mendaftar masuk melalui pilihan NPQEL MPPS di ruang Sistem Dalam Talian atau klik di sini.
https://tls.moe.gov.my/login.php
LOG MASUK MENGUNAKAN ID EPANGKAT
SEMAKAN NPQEL 2017, SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017, KEPUTUSAN PENTAKSIRAN NPQEL 2017, KEPUTUSAN SEMAKAN KURDUD GURU BESAR 2017 SEMAKAN NPQEL 2017, SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017, KEPUTUSAN PENTAKSIRAN NPQEL 2017, KEPUTUSAN SEMAKAN KURDUD GURU BESAR 2017, SEMAKAN NPQEL 2017,
Thursday, December 29, 2016
SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017
SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017
Semakan tawaran kursus NPQEL Ambilan 1 Tahun 2017 boleh dilakukan mulai 28 Disember 2016 di Portal Rasmi Institut Aminuddin Baki. Pemohon perlu mendaftar masuk melalui pilihan NPQEL MPPS di ruang Sistem Dalam Talian atau klik di sini.
LOG MASUK MENGUNAKAN ID EPANGKAT
SEMAKAN NPQEL 2017, SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017, KEPUTUSAN PENTAKSIRAN NPQEL 2017, KEPUTUSAN SEMAKAN KURDUD GURU BESAR 2017 SEMAKAN NPQEL 2017, SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017, KEPUTUSAN PENTAKSIRAN NPQEL 2017, KEPUTUSAN SEMAKAN KURDUD GURU BESAR 2017, SEMAKAN NPQEL 2017, SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017, KEPUTUSAN PENTAKSIRAN NPQEL 2017, KEPUTUSAN SEMAKAN KURDUD GURU BESAR 2017,SEMAKAN NPQEL 2017, SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017, KEPUTUSAN PENTAKSIRAN NPQEL 2017, KEPUTUSAN SEMAKAN KURDUD GURU BESAR 2017,
Semakan tawaran kursus NPQEL Ambilan 1 Tahun 2017 boleh dilakukan mulai 28 Disember 2016 di Portal Rasmi Institut Aminuddin Baki. Pemohon perlu mendaftar masuk melalui pilihan NPQEL MPPS di ruang Sistem Dalam Talian atau klik di sini.
LOG MASUK MENGUNAKAN ID EPANGKAT
SEMAKAN NPQEL 2017, SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017, KEPUTUSAN PENTAKSIRAN NPQEL 2017, KEPUTUSAN SEMAKAN KURDUD GURU BESAR 2017 SEMAKAN NPQEL 2017, SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017, KEPUTUSAN PENTAKSIRAN NPQEL 2017, KEPUTUSAN SEMAKAN KURDUD GURU BESAR 2017, SEMAKAN NPQEL 2017, SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017, KEPUTUSAN PENTAKSIRAN NPQEL 2017, KEPUTUSAN SEMAKAN KURDUD GURU BESAR 2017,SEMAKAN NPQEL 2017, SEMAK KEPUTUSAN TEMUDUGA NPQEL 2017, KEPUTUSAN PENTAKSIRAN NPQEL 2017, KEPUTUSAN SEMAKAN KURDUD GURU BESAR 2017,
Sunday, December 25, 2016
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RPT PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 1 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 2 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
TAGS
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
TAGS
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 3 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 4 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCEL
RPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCELRPH PENDIDIKAN ISLAM TAHUN 5 EXCEL
1 Murid 1 Sukan
Latihan Sukan untuk Guru Penasihat Kelab Sukan Sekolah
Garis Panduan Pengurusan Kejohanan Balapan dan Padang
(Olahraga) di Sekolah
Buku Panduan 1MURID 1SUKAN
LIHAT PAUTAN INI
SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 3/1999: Penyediaan Rekod Pengajaran ...
SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 3/1999: Penyediaan Rekod Pengajaran
SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 3/1999: Penyediaan Rekod Pengajaran ...SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 3/1999: Penyediaan Rekod Pengajaran ...SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 3/1999: Penyediaan Rekod Pengajaran ...SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 3/1999: Penyediaan Rekod Pengajaran ...
SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 3/1999: Penyediaan Rekod Pengajaran ...SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 3/1999: Penyediaan Rekod Pengajaran ...SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 3/1999: Penyediaan Rekod Pengajaran ...SURAT PEKELILING IKHTISAS BIL. 3/1999: Penyediaan Rekod Pengajaran ...
Saturday, December 24, 2016
Contoh Agenda mesyuarat Kokurikulum kali pertama
Contoh Agenda mesyuarat Kokurikulum kali pertama
1. Ucapan Pengerusi
2 Ucapan Guru besar
3.Pengesahan minit mesyuarat
4.Perkara berbangkit
5.JK koko tahun 201X
7.Perancangan Tahunan kokurikulum
9.Laporan perjumpaaan murid
1. Ucapan Pengerusi
2 Ucapan Guru besar
3.Pengesahan minit mesyuarat
4.Perkara berbangkit
5.JK koko tahun 201X
6.Takwim Koko
7.Perancangan Tahunan kokurikulum
8.Pengurusan fail koko/
9.Laporan perjumpaaan murid
10. Hal-hal lain
-pakaian aktiviti Kokurikulum
-pemantauan koko
-kewangan koko
-waktu perjumpaan koko
-pajsk/ segak
-pakaian aktiviti Kokurikulum
-pemantauan koko
-kewangan koko
-waktu perjumpaan koko
-pajsk/ segak
Contoh Agenda mesyuarat Kokurikulum kali pertamaContoh Agenda mesyuarat Kokurikulum kali pertamaContoh Agenda mesyuarat Kokurikulum kali pertamaContoh Agenda mesyuarat Kokurikulum kali pertamaContoh Agenda mesyuarat Kokurikulum kali pertama
CONTOH SURAT PANGILAN MESYUARAT KO-KURIKULUM KALI PERTAMA
Tuan/puan,
MESYUARAT KO-KURIKULUM KALI PERTAMA
Perkara diatas adalah dirujuk dan tuan/ puan dijemput hadir ke mesyuarat yang akan diadakan sebagaimana ketetapan berikut:
Tarikh :
Masa :
MESYUARAT KO-KURIKULUM KALI PERTAMA
Perkara diatas adalah dirujuk dan tuan/ puan dijemput hadir ke mesyuarat yang akan diadakan sebagaimana ketetapan berikut:
Tarikh :
Masa :
Tempat :
2... Agenda mesyuarat sebagaimana lampiran berkembar.
2... Agenda mesyuarat sebagaimana lampiran berkembar.
3.Kerjasama dari pihak tuan/puan amat dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.
Sekian, terima kasih.
Baca juga
Contoh agenda mesyuarat
Sekian, terima kasih.
Baca juga
Contoh agenda mesyuarat
tags
CONTOH SURAT PANGILAN MESYUARAT KO-KURIKULUM KALI PERTAMA CONTOH SURAT PANGILAN MESYUARAT KO-KURIKULUM KALI PERTAMA CONTOH SURAT PANGILAN MESYUARAT KO-KURIKULUM KALI PERTAMA CONTOH SURAT PANGILAN MESYUARAT KO-KURIKULUM KALI PERTAMA CONTOH SURAT PANGILAN MESYUARAT KO-KURIKULUM KALI PERTAMA CONTOH SURAT PANGILAN MESYUARAT KO-KURIKULUM KALI PERTAMA CONTOH SURAT PANGILAN MESYUARAT KO-KURIKULUM KALI PERTAMA
RPT Bahasa Melayu TAHUN 1 2017
RPT Bahasa Melayu TAHUN 1 2017
Rancangan Pengajaran Tahunan bahasa melayu tahun 1
Rancangan pengajaran Tahunan KSSR bahasa melayu Tahun 1
tags
RPT Bahasa Melayu TAHUN 1 2017
Rancangan Pengajaran Tahunan bahasa melayu tahun 1
Rancangan pengajaran Tahunan KSSR bahasa melayu Tahun 1
RPT Bahasa Melayu TAHUN 1 2017
Rancangan Pengajaran Tahunan bahasa melayu tahun 1
Rancangan pengajaran Tahunan KSSR bahasa melayu Tahun 1
RPT Bahasa Melayu TAHUN 1 2017
Rancangan Pengajaran Tahunan bahasa melayu tahun 1
Rancangan pengajaran Tahunan KSSR bahasa melayu Tahun 1
RPT Bahasa Melayu TAHUN 1 2017
Rancangan Pengajaran Tahunan bahasa melayu tahun 1
Rancangan pengajaran Tahunan KSSR bahasa melayu Tahun 1
RPT Dunia Sains dan Teknologi TAHUN 1
RPT Dunia Sains dan Teknologi
TAGS
RPT Dunia Sains dan Teknologi
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN DUNIA SAINS DAN TEKNOLOGI TAHUN
1
RPT Dunia Sains dan Teknologi TAHUN 1 2017
RPT Dunia Sains dan Teknologi
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN DUNIA SAINS DAN TEKNOLOGI TAHUN
1
RPT Dunia Sains dan Teknologi TAHUN 1 2017
RPT Dunia Sains dan Teknologi
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN DUNIA SAINS DAN TEKNOLOGI TAHUN
1
RPT Dunia Sains dan Teknologi TAHUN 1 2017
RPT Dunia Sains dan Teknologi
RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN DUNIA SAINS DAN TEKNOLOGI TAHUN
1
RPT Dunia Sains dan Teknologi TAHUN 1 2017
Wednesday, December 21, 2016
Format RPH Terbaru 2017
Matematik
Bahasa Inggeris
Dunia Muzik
Dunia Seni Visual
Pendidikan Jasmani
Pendidikan Kesihatan
Pendidikan Moral
Pendidikan Islam
Bahasa Arab
Bahasa Melayu
Matematik
Bahasa Inggeris
Dunia Muzik
Dunia Seni Visual
Pendidikan Jasmani
Pendidikan Kesihatan
Pendidikan Moral
Pendidikan Islam
Bahasa Arab
Dunia Sains dan Teknologi
Monday, December 19, 2016
Semak NCD kereta anda kat sini
Semak NCD kereta anda kat sini
https://www.mycarinfo.com.my/NCDCheck/Online
Semak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat siniSemak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat siniSemak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat sini
https://www.mycarinfo.com.my/NCDCheck/Online
Semak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat siniSemak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat siniSemak NCD kereta anda kat sini Semak NCD kereta anda kat sini
Thursday, December 15, 2016
CONTOH SURAT UCAPAN PENGHARAGAAN DAN TERIMA KASIH ( SUKAN TAHUNAN)
CONTOH SURAT UCAPAN PENGHARAGAAN DAN TERIMA KASIH ( SUKAN TAHUNAN)
..............................
Tuan,
UCAPAN PENGHARGAAN DAN
TERIMA KASIH
Dengan
segala hormatnya perkara di atas dirujuk.
2. Sehubungan
dengan itu, saya bagi pihak sekolah dan seluruh warga SK................... merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih atas segala sumbangan
dan sokongan dalam menjayakan Sukan Tahunan SK....................... Kali Ke 23 dilaksanakan dengan jayanya.
3. Besarlah
harapan kami agar segala sumbangan dan sokongan pihak tuan dapat diteruskan untuk
masa akan datang dalam setiap program yang dianjurkan oleh pihak sekolah demi
meningkatkan kecemerlangan pendidikan
dan pencapaian murid-murid dalam bidang kokurikulum.
4. Jutaan terima kasih dirakamkan atas segala
sumbangan dan sokongan yang telah diberikan.
Sekian,
terima kasih.
“BERKHIDMAT UNTUK
NEGARA”
RPT PENDIDIKAN KESENIAN TAHUN 1 (2017)
RPT Pendidikan Kesenian Tahun 1/2017 by erynanis on Scribd
RPT PENDIDIKAN KESENIAN TAHUN 1RPT PENDIDIKAN KESENIAN TAHUN 1 KSSR (2017)
LIHAT
DSKP PENDIDIKAN KESENIAN TAHUN 1 2017
MUATTURUN RPT PENDIDIKAN KESENIAN TAHUN 1 (2017)
DOWNLOAD RPT PENDIDIKAN KESENIAN TAHUN 1 (2017)
CONTOH RPT PENDIDIKAN KESENIAN TAHUN 1 (2017)
Subscribe to:
Posts (Atom)