Wednesday, August 1, 2018
Monday, July 2, 2018
Strategi Pencapaian
Strategi Pencapaian
Strategi pencapaian sasaran dilakukan secara periodik, dalam rentang waktu tahun 2005 – 2025 (20 tahun) melalui strategi:
Strategi Jangka Pendek
Strategi Jangka Panjang
** apakah strategi pencapaian yang dipilih
Strategi pencapaian sasaran dilakukan secara periodik, dalam rentang waktu tahun 2005 – 2025 (20 tahun) melalui strategi:
Strategi Jangka Pendek
Strategi Jangka Panjang
** apakah strategi pencapaian yang dipilih
Wednesday, May 23, 2018
Monday, April 30, 2018
Semakan Keputusan Tawaran Kemasukan Tingkatan Enam Semester Satu(1) Tahun 2018 Kementerian Pendidikan Malaysia
Sukacita dimaklumkan bahawa Semakan Keputusan Tawaran Kemasukan Tingkatan Enam Semester Satu(1) Tahun 2018 Kementerian Pendidikan Malaysia boleh dilakukan mulai 16 April 2018 sehingga 16 Mei 2018 di sst6.moe.gov.my
Semakan Keputusan Tawaran Kemasukan Tingkatan Enam Semester Satu(1) Tahun 2018 Kementerian Pendidikan Malaysia
Monday, April 16, 2018
Sunday, April 8, 2018
GARIS PANDUAN MENGURUSKAN PEGAWAI BERPRESTASI RENDAH DAN PEGAWAI YANG BERMASALAH
GARIS PANDUAN MENGURUSKAN PEGAWAI BERPRESTASIRENDAH DAN PEGAWAI YANG BERMASALAH
Pegawai berprestasi rendah adalah pegawai yang tidak dapat menyumbang ke arah pencapaian objektif Jabatan dan khususnya mereka gagal mencapai Sasaran Kerja Tahunan (SKT) yang telah ditetapkan bersama berdasarkan tahap dan kedudukan jawatan pegawai tersebut. Pegawai seperti ini dikatakan pegawai yang tak produktif, "non performer", tidak mempunyai sikap bersungguh-sungguh, kurang berusaha dan kadangkala mempunyai pengetahuan dan kemahiran yang rendah, serta mempunyai masalah peribadi dan "interpersonal relationship" baik dengan pihak pengurusan, rakan sejawat atau kakitangan bawahan.
Pegawai berprestasi rendah adalah pegawai yang tidak dapat menyumbang ke arah pencapaian objektif Jabatan dan khususnya mereka gagal mencapai Sasaran Kerja Tahunan (SKT) yang telah ditetapkan bersama berdasarkan tahap dan kedudukan jawatan pegawai tersebut. Pegawai seperti ini dikatakan pegawai yang tak produktif, "non performer", tidak mempunyai sikap bersungguh-sungguh, kurang berusaha dan kadangkala mempunyai pengetahuan dan kemahiran yang rendah, serta mempunyai masalah peribadi dan "interpersonal relationship" baik dengan pihak pengurusan, rakan sejawat atau kakitangan bawahan.
Monday, March 12, 2018
SURAT PELANTIKAN AHLI JAWATANKUASA PASUKAN PELAKSANA STANDARD SKPMg2 TAHUN 2018
Kepala surat
Rujukan Tuan :
Rujukan Kami:
Kepada,
Tuan.
PELANTIKAN AHLI JAWATANKUASA PASUKAN PELAKSANA STANDARD SKPMg2 TAHUN 2018
Perkara diatas adalah dirujuk.
Sukacita tuan dilantik sebagai Ahlijawatankuasa Pelaksanan SKPMg2. Tahniah diatas perlantikan tuan . Diharapkan dengan perlantikan ini, pihak tuan dapat melaksanakan tugas tersebut dengan sebaiknya dan penuh dedikasi serta tanggung jawab mengikut panduan yang ditetapkan.
Sekian untuk tindakan dan makluman tuan.
Terima kasih.‘
BERKHIDMAT UNTUK NEGARA’
Saya yang menurut perintah
,…………………………………
Guru Besar
Rujukan Tuan :
Rujukan Kami:
Kepada,
Tuan.
PELANTIKAN AHLI JAWATANKUASA PASUKAN PELAKSANA STANDARD SKPMg2 TAHUN 2018
Perkara diatas adalah dirujuk.
Sukacita tuan dilantik sebagai Ahlijawatankuasa Pelaksanan SKPMg2. Tahniah diatas perlantikan tuan . Diharapkan dengan perlantikan ini, pihak tuan dapat melaksanakan tugas tersebut dengan sebaiknya dan penuh dedikasi serta tanggung jawab mengikut panduan yang ditetapkan.
Sekian untuk tindakan dan makluman tuan.
Terima kasih.‘
BERKHIDMAT UNTUK NEGARA’
Saya yang menurut perintah
,…………………………………
Guru Besar
Thursday, February 22, 2018
Saturday, February 10, 2018
LOGIN FROG VLE SEKOLAH
Login frog VLE sekolah sini
LOGIN FROG VLE SEKOLAH RENDAH LOGIN FROG VLE SEKOLAH RENDAH
LOGIN FROG VLE SEKOLAH RENDAH LOGIN FROG VLE SEKOLAH RENDAH
LOGIN FROG VLE SEKOLAH RENDAH LOGIN FROG VLE SEKOLAH RENDAH
LOGIN FROG VLE SEKOLAH RENDAH LOGIN FROG VLE SEKOLAH RENDAH
login fro gvle sk jengka pusat 2
login fro gvle sk jengka pusat 2
login fro gvle sk jengka pusat 2login fro gvle sk jengka pusat 2login fro gvle sk jengka pusat 2login fro gvle sk jengka pusat 2 login fro gvle sk jengka pusat 2 login fro gvle sk jengka pusat 2 login fro gvle sk jengka pusat 2 login fro gvle sk jengka pusat 2 login fro gvle sk jengka pusat 2 login fro gvle sk jengka pusat 2
Sunday, January 7, 2018
KEBENARAN UNTUK MENINGGALKAN PEJABAT DALAM WAKTU BEKERJA DI BAWAH PERINTAH AM 5 BAB G
KEBENARAN UNTUK MENINGGALKAN PEJABAT
DALAM WAKTU BEKERJA DI BAWAH PERINTAH AM 5 BAB G
Borang Permohonan Kebenaran Meninggalkan Pejabat Dalam Waktu Bekerja
1. Sekiranya tempoh pegawai meninggalkan pejabat dalam waktu bekerja melebihi 4 jam atau separuh daripada waktu bekerja sehari yang ditetapkan pada hari tersebut, maka pegawai dikehendaki mengmabil Cuti Rehat atau cuti lain yang berkelayakan.
2. Pegawai hendaklah sentiasa bersedia untuk menggantikan semula tempoh waktu bekerja yang telah digunakan untuk tujuan menyelesaikan tugas hakikinya supaya penyampaian perkhidmatan tidak terjejas sekiranya diarahkan oleh Pegawai Penyelianya.
Muatturun sini pdf
Muaturun sini docx
Borang Permohonan Kebenaran Meninggalkan Pejabat Dalam Waktu Bekerja
1. Sekiranya tempoh pegawai meninggalkan pejabat dalam waktu bekerja melebihi 4 jam atau separuh daripada waktu bekerja sehari yang ditetapkan pada hari tersebut, maka pegawai dikehendaki mengmabil Cuti Rehat atau cuti lain yang berkelayakan.
2. Pegawai hendaklah sentiasa bersedia untuk menggantikan semula tempoh waktu bekerja yang telah digunakan untuk tujuan menyelesaikan tugas hakikinya supaya penyampaian perkhidmatan tidak terjejas sekiranya diarahkan oleh Pegawai Penyelianya.
Muatturun sini pdf
Muaturun sini docx
Saturday, January 6, 2018
RPH SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
RANCANGAN PENGAJARAN SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
RPH SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
SINI
https://drive.google.com/open?id=1MPu-F2xaqNGh1kwRvhufZXnIi3wINB3D
RANCANGAN PENGAJARAN SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
RPH SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
RANCANGAN PENGAJARAN SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
RPH SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
RANCANGAN PENGAJARAN SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
RPH SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
RPH SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
SINI
https://drive.google.com/open?id=1MPu-F2xaqNGh1kwRvhufZXnIi3wINB3D
RANCANGAN PENGAJARAN SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
RPH SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
RANCANGAN PENGAJARAN SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
RPH SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
RANCANGAN PENGAJARAN SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
RPH SEJARAH TAHUN 4 ABAD 21
Monday, January 1, 2018
Login epangkat
Login epangkat
https://epangkat.moe.gov.my/login.php
Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat
https://epangkat.moe.gov.my/login.php
Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat Login epangkat
Saturday, December 30, 2017
SSQS Kelantan
SSQS Kelantan Link ke pautan SSQS Kelantan
SSQS (Smart School Qualification Standards) adalah sistem penarafan bintang yang dicapai oleh sekolah-sekolah seluruh Malaysia. Tujuan pelaksanaaanSSQS adalah untuk menilai amalan-amalan terbaik bagi pembudayaan ICT di 88 buah sekolah Bestari dan diperluaskan ke semua sekolah di seluruh negara.Aplikasi ini digunakan untuk membuat kajian dan mendapatkan maklumbalas berkaitan pembudayaan dan penggunaan ICT di sekolah. Bermula penggunaan secara manual di semua sekolah bestari dan kini aplikasi telah dibina berasaskan web dan diperluaskan bagi membuat penarafan di semua sekolah seluruh Malaysia.
SSQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SQS Kelantan
SSQS (Smart School Qualification Standards) adalah sistem penarafan bintang yang dicapai oleh sekolah-sekolah seluruh Malaysia. Tujuan pelaksanaaanSSQS adalah untuk menilai amalan-amalan terbaik bagi pembudayaan ICT di 88 buah sekolah Bestari dan diperluaskan ke semua sekolah di seluruh negara.Aplikasi ini digunakan untuk membuat kajian dan mendapatkan maklumbalas berkaitan pembudayaan dan penggunaan ICT di sekolah. Bermula penggunaan secara manual di semua sekolah bestari dan kini aplikasi telah dibina berasaskan web dan diperluaskan bagi membuat penarafan di semua sekolah seluruh Malaysia.
SSQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SSQS Kelantan SQS Kelantan
Deskripsi Tugas Pegawai penialai gred w41
Deskripsi Tugas Pegawai penialai gred W41
Tugas utama ialah membuat ukur periksa, menyelidik dan menganalisis butir-butir mengenai harta tanah bagi tujuan menyediakan laporan penilaian. Di samping itu menyelia dan melatih kakitangan bawahan.
Tugas utama ialah membuat ukur periksa, menyelidik dan menganalisis butir-butir mengenai harta tanah bagi tujuan menyediakan laporan penilaian. Di samping itu menyelia dan melatih kakitangan bawahan.
DESKRIPSI TUGAS : Pegawai Penilaia n Gred W41
a.Menjalankan semua aktiviti yang berkaitan dengan penilaian
pelbagai harta tanah dengan
tujuan untuk memastikan
penilaian diselesaikan dengan
cepat dan tepat.
b.Mengambil
perbandingan, membuat lawatan
dan pemeriksaan harta tanah,
menyemak butir-butir hak
milik dan perancangan,
menyelidik maklumat dan menganalisis data,
menyediakan pelan-pelan bangunan, lokasi,
perbandingan dan aktiviti
lain yang perlu, menyediakan laporan
nilaian yang berkualiti
dan melaporkan dalam had kuasa melapor yang diberi.
c.Menyemak dan meluluskan
kerja-kerja penilaian yang
perlu atau sepertimana yang telah
diarahkan.
d.Meneliti
bantahan atau rayuan
dan menyemak semula
nilaian terdahulu.
e.Menjalankan
kajian, kerja-kerja penyelidikan
dan mengemas kini maklumat secara berterusan.
f.Mengurus dan menghadiri perundingan serta perbicaraan
Mahkamah Tinggi atau Tribunal.
g.Menjalankan tugas sebagai assessor dalam kes rayuan
pengambilan tanah di mahkamah
serta menghadiri mahkamah
sebagai saksi pakar.
h.Menyediakan laporan -laporan bagi penerbitan jabatan.
Friday, December 22, 2017
Thursday, December 21, 2017
CONTOH KERTAS KERJA PROGRAM DASAR WARGA EMAS NEGARA (DWEN) ** Untuk sekolah SKM di kampung
CONTOH KERTAS KERJA PROGRAM DASAR WARGA EMAS NEGARA (DWEN) ** Untuk sekolah SKM di kampung
ANJURAN BERSAMA : UNIT HAL EHWAL MURID UNIT BIMBINGAN DAN KAUNSELING UNIT KOKURIKULUM
1.0 PENDAHULUAN
Pada 5 Januari 2011, Mesyuarat Jemaah Menteri telah meluluskan Dasar Warga Emas Negera (DWEN) yang telah digubal oleh Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. Dasar ini adalah merupakan satu penilaian semula dan merupakan penambahbaikan kepada Dasar Warga Tua Negara sebelumya. Pelaksanaan program ini bertujuan memupuk nilai budaya, sikap, amalan saling menghormati dan menghargai serta menyayangi sesama insan. Proses pembelajaran bukan sahaja berlaku semasa pengajaran dan pembelajaran semata – mata. Guru boleh mempelabagaikan proses pembelajaran melalui aktiviti – aktiviti di luar kelas yang boleh mendorong murid merasai sendiri suasana berkenaan bukan sekadar teori sahaja. Guru boleh mengadakan lawatan sambil belajar bagi memberi peluang kepada murid mengkaji, menganalisis dan membuat perbandingan apa yang mereka lihat dan pelajari.
2.0 Rasional Rasional utama pelaksanaan program ini adalah:
2.1 Membudayakan nilai, sikap dan amalan saling menghormati, menghargai serta menyayangi sesame insan: dan
2.2 Memanfaatkan pengetahuan, kepakaran dan pengalaman warga emas bagi meningkatkan kerohanian, sahsiah dan jati diri dalam kalangan murid dan remaja.
3.0 OBJEKTIF
3.1 Menerapkan rasa simpati, empati, kasih sayang dan keperihatinan kepada golongan warga emas
3.2 Melalui pengalaman menarik yang dijangka dapat memberikan banyak faedah kepada para pelajar.
3.4 Mengembirakan golongan warga emas dengan aktiviti yang menceriakan.
4.0 SASARAN
4.1 12 Orang pelajar Tahun 6
5.0 BILANGAN PESERTA / GURU
Seramai 12 orang murid akan mengikuti lawatan ini dengan kebenaran ibu bapa / penjaga. Seramai 3 orang guru akan mengawasi pelajar sepanjang program ini berjalan.
6.0 CADANGAN PROGRAM
Tarikh :
Masa :
Tempat :
7.0 AJK PROGRAM WARGA EMAS
Penasihat :
Naib Pengerusi :
Setiausaha : (Guru Bimbingan dan Kaunseling)
Bendahari :
Penyelaras :
AJK :
8.0 TENATIF PROGRAM
4.00 pm : Berkumpul di sekolah
4.15 pm : Bertolak ke Lokasi
4.30 pm : Tiba di Lokasi ( Rumah En................ warga emas kg.......)
4.45 pm : Meziarahi dan beramah mesra dengan warga emas
5.00 pm : Minum petang dan penyampaian cenderamata kepada warga emas
5.30 pm : Bertolak balik ke sekolah
9.0 ANGGARAN PERBELANJAAN
Peruntukan : Perbelanjaan :
Makanan( Air dan kuih dibungkus) RM 2 X 20 = RM 40.00
Cenderahati wargaemas = RM 20.00
Jumlah : RM60
10.0 PENUTUP
Adalah diharapkan program yang rancang dapat mencapai matlamat dan mendapat kerjasam dari semua pihak
**......program ini ringkas, memberi keseronokan, memberikan impak yang baik kpd murid dan kos rendah
ANJURAN BERSAMA : UNIT HAL EHWAL MURID UNIT BIMBINGAN DAN KAUNSELING UNIT KOKURIKULUM
1.0 PENDAHULUAN
Pada 5 Januari 2011, Mesyuarat Jemaah Menteri telah meluluskan Dasar Warga Emas Negera (DWEN) yang telah digubal oleh Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. Dasar ini adalah merupakan satu penilaian semula dan merupakan penambahbaikan kepada Dasar Warga Tua Negara sebelumya. Pelaksanaan program ini bertujuan memupuk nilai budaya, sikap, amalan saling menghormati dan menghargai serta menyayangi sesama insan. Proses pembelajaran bukan sahaja berlaku semasa pengajaran dan pembelajaran semata – mata. Guru boleh mempelabagaikan proses pembelajaran melalui aktiviti – aktiviti di luar kelas yang boleh mendorong murid merasai sendiri suasana berkenaan bukan sekadar teori sahaja. Guru boleh mengadakan lawatan sambil belajar bagi memberi peluang kepada murid mengkaji, menganalisis dan membuat perbandingan apa yang mereka lihat dan pelajari.
2.0 Rasional Rasional utama pelaksanaan program ini adalah:
2.1 Membudayakan nilai, sikap dan amalan saling menghormati, menghargai serta menyayangi sesame insan: dan
2.2 Memanfaatkan pengetahuan, kepakaran dan pengalaman warga emas bagi meningkatkan kerohanian, sahsiah dan jati diri dalam kalangan murid dan remaja.
3.0 OBJEKTIF
3.1 Menerapkan rasa simpati, empati, kasih sayang dan keperihatinan kepada golongan warga emas
3.2 Melalui pengalaman menarik yang dijangka dapat memberikan banyak faedah kepada para pelajar.
3.4 Mengembirakan golongan warga emas dengan aktiviti yang menceriakan.
4.0 SASARAN
4.1 12 Orang pelajar Tahun 6
5.0 BILANGAN PESERTA / GURU
Seramai 12 orang murid akan mengikuti lawatan ini dengan kebenaran ibu bapa / penjaga. Seramai 3 orang guru akan mengawasi pelajar sepanjang program ini berjalan.
6.0 CADANGAN PROGRAM
Tarikh :
Masa :
Tempat :
7.0 AJK PROGRAM WARGA EMAS
Penasihat :
Naib Pengerusi :
Setiausaha : (Guru Bimbingan dan Kaunseling)
Bendahari :
Penyelaras :
AJK :
8.0 TENATIF PROGRAM
4.00 pm : Berkumpul di sekolah
4.15 pm : Bertolak ke Lokasi
4.30 pm : Tiba di Lokasi ( Rumah En................ warga emas kg.......)
4.45 pm : Meziarahi dan beramah mesra dengan warga emas
5.00 pm : Minum petang dan penyampaian cenderamata kepada warga emas
5.30 pm : Bertolak balik ke sekolah
9.0 ANGGARAN PERBELANJAAN
Peruntukan : Perbelanjaan :
Makanan( Air dan kuih dibungkus) RM 2 X 20 = RM 40.00
Cenderahati wargaemas = RM 20.00
Jumlah : RM60
10.0 PENUTUP
Adalah diharapkan program yang rancang dapat mencapai matlamat dan mendapat kerjasam dari semua pihak
**......program ini ringkas, memberi keseronokan, memberikan impak yang baik kpd murid dan kos rendah
Tuesday, December 19, 2017
Tak perlu guna kekerasan : Merit Demerit
Perkongsian menarik. Atasi masalah disiplin dengan
Merit Demerit. Tak perlu guna kekerasan..
Saturday, December 16, 2017
Pelaksanaan standard operating procedure (sop) - KPM
Surat Pekeliling Ikhtisas Bilangan 7 Tahun 2011 Pelaksanaan Standard Operating Procedure (SOP) 1 : 3 : 7 Pelaporan Dan Tindakan Menangani Isu Disiplin
https://www.moe.gov.my/images/pekeliling/2011/circularfile_file_000927.pdf
Subscribe to:
Posts (Atom)